Seizoensafsluiting F-jeugd (+foto's)

6 juni 2017 19:45

Op vrijdag 2 juni was de seizoensafsluiting voor de F-jeugd. De F1 en F2 kwamen op deze vrijdag om 18.45 bij elkaar op Sportpark de Lust. Voor de kinderen was er een groot spellencirquit uitgezet. In 5 groepjes van 3 spelers werden de verschillende spellen afgewerkt.

De F-jeugd moest bijvoorbeeld voetbaldarten, voetbal kegelen en een estafette lopen met waterbekertjes. En penalty schieten. Alle spellen werden twee keer gedaan door iedere groep.

Na de spellen was het natuurlijk tijd voor een wedstrijd tussen de leiders en de jeugd. De leiders dachten dit potje natuurlijk even makkelijk te winnen. Maar dat viel tegen. Uiteindelijk verloren de leiders met 9-5 van de jeugd.

Na deze wedstrijd gingen de spelers van de F2 naar huis. De F1 bleef op het sportpark voor de jaarlijkse overnachting. Onder het genot van een glaasje drinken en een zakje chips werden nog een paar films gekeken en lagen de meesten uiteindelijk om 1.00 uur te slapen.

Zaterdagmorgen weer om 7.30 uur uit de veren voor een ochtendwandeling. Hier sloten ook de spelers van de F2 weer bij aan. Na de wandeling stond het ontbijt klaar waar iedereen lekker van heeft gesmuld. Na het ontbijt was het de beurt aan de verschillende wedstrijden met de ouders.

Wedstrijden F en E jeugd tegen de Ouders

De F2 mocht de spits afbijten. De mama’s en een papa van de spelers van de F2 begonnen goed maar konden het tempo van de F2 niet bijhouden. Ze deden goed hun best maar dat was niet genoeg. De F2 wist de wedstrijd te winnen.

Daarna wast het de beurt aan de F1. De F1 schoot goed uit de startblokken en kwam op 1-0 voor. Maar de papa’s en mama’s wisten al weer vrij snel op 1-1 te komen. Het spel ging daarna aardig op en neer. Uiteindelijk won de F1.

Als derde ging de E2 het veld op. Dit was een behoorlijke drukte op het veld. Er stonden ongeveer 30 man op het veld. Ook hier ging het in het begin van de wedstrijd gelijk op. Lang leek het op een gelijkspel uit te draaien. Maar in de eindspurt maakte kwam de de E2 toch nog toe een ruime overwinning.

De laatste wedstrijd van de dag was die van de E1. Het niveau lag hier al behoorlijk hoog. De papa’s en mama’s moesten vol aan de bak. Het spel ging op en neer en het ging van 1-1 naar 2-2 naar 3-3. Net voor het laatste fluitsignaal maakt de papa’s en mama’s er echter 4-3 van. Een nipte overwinning voor de ouders dus.

Klik hier voor het hele fotoalbum.

Bron: PR V.V. Koningslust