F-jeugd: spellenavond en overnachting 2011

11 juni 2011 16:30

Donkere wolken pakten zich samen toen de spelers van de verschillende F-teams zich melden bij Sportpark de Lust voor de jaarlijkse spellenavond en overnachting (voor de oudste F-jes).

Nadat alle luchtbedden waren opgepompt - door sommige ouders met zware fysieke inspanning, door andere early-adapters met een elektrische aangeblazen pomp – de slaapzakken uitgerold en de tassen weggezet, gingen de ouders naar huis en maakten de spelers zich op voor de zeven spellen die  door de organisatie waren voorbereid.

Het was zeven uur, tijd om te beginnen: de miezerregen ging over in echte regen. Het alternatieve programma werd ingezet: Phineas and Ferb, winterspecial. Terwijl de kinderen zich overgaven aan Phineas and Ferb, raadpleegden de leiders diverse weersites. Buienradar.nl en weeronline.nl werden  via vast en mobiel van minuut tot minuut gecheckt. De verschillende prognoses werden bewaarheid en om kwart voor acht konden de spellen beginnen.

Penaltyschieten op de keepers van de E (Sjoerd en Robin), behendigheidsspellen, techniekspellen en zo hard mogelijk schieten op een klein doeltje: de spelers lieten van hun beste kant laten zien.

In een strak tempo werden de verschillende onderdelen afgerond en om negen uur konden de spelers genieten van een welverdiend glaasje fris. Het glaasje fris was nodig ook, want even later stond de wedstrijd tegen de leiders op het programma. In een gelijkopgaande wedstrijd, waarin met name Pipi zich onderscheidde met enkele staaltjes van zijn weergaloze techniek, maar ook met een tackle die rood verdiende, trokken uiteindelijk de F-spelers aan het langste eind. Net voor de klok van tien, in de slotminuut werd de eindstand op het scorebord gezet: 6-5 voor de F-spelers.
Voor de kleinste F-jes het signaal om naar huis te gaan en voor de oudere F-jes tijd om naar binnen te gaan. Binnen was het tijd voor ranja en werd de video opnieuw aangezet. Nu met Buurman en Buurman. De werkzaamheden van de handige buurmannen werden met grote aandacht gevolgd en iedereen zal al snel in de wereld van de twee klussers. In de pauze tussen DVD1 en DVD2 werden tanden gepoetst en werd er geplast.

Tegen half twaalf gingen bij een enkeling de oogjes al bijna dicht en even na middernacht was ook het laatste filmpje bekeken. Tijd voor de laatste wakkere oogjes om toch ook te gaan slapen. Binnen een kwartier lag iedereen te genieten van een welverdiende nachtrust.

Na een spannende overnachting was het al vroeg licht voor sommige van onze F1 en F2 spelers. De eerste ontwaakten al om 5,30 uur.

Ruim tijd voor een verjaardagsliedje in te studeren  voor de jarige Kai. Om 8.30 uur gingen we met de bijgekomen F3 spelers een ochtendwandeling maken in de omgeving.

Ondertussen werd er hard gewerkt om een ontbijt klaar te maken voor de kantine. Dit werd gevolgd door de prijsuitreiking van de spellenavond.

Het gehele fotoalbum van de overnachting is te zien door op onderstaand plaatje te drukken:

2011, GONA, F-overnachting
Bron: Leiders F