Talentendagen VVV-Venlo F-jeugd

7 mei 2011 10:30

Dinsdag 3 mei stond de VVV-Venlo Talentendag voor de F-jeugd op het programma. Een groots opgezet 4 tegen 4 toernooi voor talentjes uit de hele regio. Voor dit toernooi had de F1 van Grashoek samenwerking gezocht met de F1 van Koningslust om een team af te vaardigen met spelers van beide verenigingen.

Namens Koningslust deden Kai van Meegen en Clim Peeters mee. Om 8.45 uur werden we enthousiast welkom geheten door mascotte Koelie. De Koningslust-Grashoek combinatie stond ingedeeld in een “zware” poule met 8 teams waaronder Sportclub Irene, Geleen zuid en sv Panningen.
De eerste wedstrijden was het vooral zoeken naar een ideale opstelling met dit gelegenheidsteam. Daarnaast is het 4 tegen 4 voetballen anders als het voetballen tijdens de reguliere competitie. Over de dag genomen zag je het gelegenheidselftal groeien.

De eerste wedstrijden waren wat “voorzichtig” maar gaande weg ging het steeds beter. Het voorzichtige maakte plaats voor inzet en lef waardoor er beter werd gevoetbald. 4 Wedstrijden gingen met één goal verschil verloren, maar 2 werden gewonnen en één gelijk gespeeld wat resulteerde in een knappe vijfde plaats in de poule. We werden niet weggespeeld, en enkele wedstrijden werden wel verloren maar we deden niet onder aan onze tegenstander.
Een mooie dag waarbij de spelers van beide verenigingen de nodige ervaringen hebben opgedaan.  De samenwerking met Grashoek werd als prettig ervaren. De spelers trokken leuk met elkaar op en trainer Frank Schilder van Grashoek zou het niet erg vinden als Kai als Clim in Grashoek kwamen voetballen.  Helaas voor Grashoek gaven Clim en Kai te kennen liever in Koningslust te blijven voetballen.  Al met al een mooi initiatief waardoor kleine verenigingen als Koningslust en Grashoek ook aan dergelijke toernooien kunnen deelnemen.

Bron: Leiding