Sinterklaas op bezoek bij GONA

6 december 2018 18:00

Op vrijdag 23 november was het dan eindelijk zover Sinterklaas kwam met 2 van zijn pieten een bezoek brengen aan de jongste spelertjes van GONA. Om 18.45 uur waren alle spelers aanwezig en iedereen zat net “rustig” op zijn stoel toen er in eens heel hard op de deur werd geklopt. Na het lied “Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht” kwam de Sint binnen en nam plaats op zijn stoel.

Luisterpiet en voetbalpiet hadden het afgelopen jaar alles wel erg goed in de gaten gehouden want in het boek van Sinterklaas stond over alle spelers wel iets vermeld. De kinderen van de JO7 mochten als eerste bij Sinterklaas komen. Het was Spiekpiet n.l. opgevallen dat ze voor de wedstrijden op het kerkplein en in het kleedlokaal altijd heel erg druk waren Sinterklaas dacht zelf dat dit kwam dat doordat ze overdag teveel suiker binnen kregen. Maar het bleek te komen omdat ze het allemaal erg spannend vonden om wedstrijden te spelen. Sinterklaas was trouwens ook heel benieuwd wat ze voor de trainingen altijd aan het zoeken waren op het trainingsveld. Ze vertelde dat dit beuken nootjes waren en dat die erg lekker zijn. Nadat ze samen nog een liedje hadden gezongen voor de Sint en hem beloofden voortaan minder druk te doen en goed naar de leiders te luisteren kregen ze van Piet nog wat snoepjes. Hierna waren de spelers van JO9 aan de beurt om bij de sint op het matje te komen. De jongens moesten o.a. beloven dat ze vrijdags eerder naar bed zullen gaan zodat ze ’s morgens op tijd zijn en fitter op het veld staan. De meiden moeten volgens Sinterklaas minder bang zijn voor de bal en/of de tegenstander want ze kunnen alle drie goed voetballen. En ook de spelers van de JO9 kregen van de pieten een hand vol snoepjes. Op het eind mochten alle spelers een snoepzakje komen halen bij de pieten. En nadat ze door Bram waren bedankt voor hun komst vertrok Sinterklaas weer met zijn pieten terwijl de spelers ondertussen “dag Sinterklaasje” voor hem zongen. Al met al was het weer een erg leuke avond voor onze spelers. Sinterklaas nogmaals bedankt voor U komst en hopelijk tot volgend jaar!!

Bekijk hier de foto's.

Sinterklaas