Geslaagd F-pinksterweekend

17 mei 2016 19:45

De jongens van de F 1 en 2 hebben er weer een leuk weekend van gemaakt met Pinksteren.

Traditioneel stond op vrijdagavond een spellencircuit opgesteld waar met de nodige behendigheid geprobeerd werd zoveel mogelijk punten te scoren. Natuurlijk werd ook geprobeerd om op zo slim mogelijke manier buiten de regels wat punten te verzamelen.

Toen de spellen waren afgerond werd snel alles opgeruimd en kon de wedstrijd van de spelers tegen de leiding beginnen. Je kon meteen zien dat de spelers zich hier op hadden verheugd en zich goed hadden voorbereid. Al snel had de leiding het zweet op het voorhoofd staand.

De energie spatte er van af bij de jongens en ondanks dat ze met zijn allen achter elke bal aan renden hadden ze toch veel meer energie dan de leiding. De score ging lang gelijk op maar uiteindelijk wonnen de jeugdspelers nipt. Proficiat jongens!

Toen was het tijd voor de F2 om afscheid te nemen en voor de anderen om de luchtbedden op te pompen en de slaapzakken  uit te rollen. In de nieuwe kantine was het effe zoeken naar een goed plekje, mar al gauw lag de hele vloer vol met luchtbedden en slaapzakken en kan op film starten.

Tussendoor uiteraard een drankje en een zakje chips en toen Pinokkio op de TV begon werden de eerste slaapverschijnselen zichtbaar. Halverwege de film was de helft van het team bezweken en de laatste volhouders redden het net niet tot het eind van de film. Eindelijk werd het rustig in de kantine.

Om 7 uur begon de dag weer en werden snel de slaapzakken en luchtbedden opgeruimd. De voetbalkleren mochten nu toch echt aan en die zouden de rest van de dag niet meer uit gaan. Toen de overige leiding en de F2 kwamen was de F1 al helemaal klaar en fit om aan de dag te beginnen.

Onder aanvoering van Johan startte precies op tijd de wandeling naar Savelberg. Na terugkomst werd er met zijn allen lekker buiten ontbeten, en ging iedereen zich voorbereiden op de wedstrijd tegen de moeders.

De F2 begon en gaf meteen het goede voorbeeld. De ouders hadden niks in te brengen en werden compleet van het veld gespeeld.

Daarna was het de beurt aan de F1. De mamma’s hadden zich genoodzaakt gezien om de hulp in te roepen van enkele pappa’s.  Door een rokje aan te trekken probeerde ze nog wel om ons om de tuin te leiden, maar dat lukt natuurlijk niet. En het hielp hen ook niet. De jongens waren ook nu de sterkere partij en wonnen hun wedstrijd. Leuk geprobeerd mamma’s en pappa’s, maar volgende keer toch maar eens gaan trainen!

Friture ut Hepke had wederom gezorgd dat de spelers niet met lege maag naar huis hoefden. De gesponsorde frietjes en snacks smaakten heerlijk na die zware wedstrijden en ietwat korte nacht. Hartelijk dank hiervoor namens alle kids.

En zo kwam ook dit keer weer een einde aan een zeer geslaagde activiteit.

Klik hier voor het fotoalbum van de vrijdagavond
Klik hier voor het fotoalbum van de zaterdag activiteiten

Bron: Jeugdcommissie V.V. Koningslust