F1: verslag van het najaar 2014

10 januari 2015 8:15

Na 3 verloren bekerwedstrijden werd de competitie gestart tegen Swalmen F1, in een gelijk opgaande wedstrijd werd uiteindelijk toch aan het korstte eind getrokken, en we konden huiswaarts keren met een 4-1 nederlaag.

Tegen Echel F1 konden we ook geen vuist maken, en we verloren dus ook kansloos tegen deze “reuzen” uit Echel. Ook slekker Boys uit Echt was blijkbaar een maatje te groot, het positieve uit deze wedstrijd was dat we ook enkele doelpunten gescoord hadden. Roggel F2 werd het kind van de rekening en met een klinkende overwinning werden de eerste 3 punten op het Koningsluster conto bijgeschreven. Na deze overwinning zouden we ook wel even winnen van Boekel, of niet dan ?. Uiteindelijk konden we een nipt gelijkspel uit het vuur slepen. Ook Bevo F1 kon deze puntenreeks niet onderbreken en met goed voetbal werden er wederom 3 punten bijgeschreven in de statistieken. In de wedstrijd tegen Bielo F1 liep het anders dan gehoopt, en we kwamen toen ook op achterstand, maar op pure inzet, konden we deze wedstrijd uiteindelijk toch naar ons toe trekken en weer 3 punten bijschrijven. De wedstrijd tegen RKSVN konden we volgende onze spelers wel op papier afdoen omdat Neer deze competitie nog niet gewonnen had. Oei, oei dat was een vergissing, we werden met maar liefst 7-2 door Neer af geserveerd. In de laatste wedstrijd tegen RKMSV was het duidelijk dat Koningslust F1 niet optimaal kan presteren in koude winderige omstandigheden. Meijel was beter qua voetbal, maar was ook beter voorbereid op de winterse omstandigheden en een behoorlijke nederlaag onderstreepte bovenstaande beweringen.
De F1 begon niet al te best aan de najaars reeks maar wist halverwege het seizoen zich toch te laten gelden, maar sloot in de laatste wedstrijden deze reeks toch af in mineur. Ten tijde van het schrijven van dit verslag is het een feit dat we de volgende reeks zullen uitkomen met een F1 en een F2 en hopelijk zijn er dan voor beide teams meer leuke wedstrijden in het verschiet!

Bron: Leiders V.V. Koningslust F1