Overnachting E/F 6 juni

9 juni 2014 8:00

Op vrijdagavond 6 juni werd het sportieve pinksterweekend geopend door de jongste spelers van V.V. Koningslust; de F1, F2 en de E1-spelertjes.

Geslaagde start van een mooi pinksterweekend.

Tussen half zeven en zeven uur druppelen ze binnen, de spelers van de F2-kabouters, de F1 en E1 voor de jaarlijkse spellenavond die de opmaat is van een heel weekend voetbalplezier op sportpark de Lust. De spelers van de F1 en E1 kiezen hun slaapplekjes dichtbij vriendjes of vriendinnetjes en de luchtbedden worden opgepompt en de matjes uitgerold. Daarna snel naar buiten voor de spellenavond. Onder de strakke regie van Anja, geweldig ondersteund door enkele voetbalmeiden en leiders, doorlopen de spelers een circuit van zes spellen: voetbaldarts, watercircuit, hindernisbaan, voetbalkegelspel, scherpschutter en penalty schieten op de keepers Pim en Sjoerd. In zes teams van vier of vijf spelers wordt het circuit doorlopen.
Ondanks de strakke regie slaagt een teamleider erin niet de juiste volgorde te hanteren waardoor zeven rondes nodig zijn om de zes spellen af te werken. Het kleine beetje uitloop is geen straf. Het weer is geweldig en onder het genot van een glaasje fris wordt gepauzeerd voordat het circuit voor een tweede keer wordt doorlopen. Vol enthousiasme en met overgave gaan de teams met elkaar de strijd aan. Voor elk punt wordt gestreden en als rond half tien het laatste fluitsignaal klinkt, zoeken de spelers moe maar voldaan het terras op waar ze getrakteerd worden op een heerlijk ijsje dat zorg voor welkome afkoeling.

Wedstrijd tegen de leiders

Lang duurt deze pauze echter niet. Binnen een kwartier staan twee goals op het veld voor de wedstrijd tussen de leiders en de aanwezige spelers. Traditioneel een wedstrijd waar veel spanning opstaat omdat de spelers hun leiders graag willen laten zien waar ze staan. Het zijn de ook de fanatiek gestarte spelers die de leiding nemen. Lang duurt die voorsprong echter niet, binnen een paar minuten volgt de terechte gelijkmaker. Daarna ontpopt zich een gelijkopgaande wedstrijd met kansen over en weer. Het hoogtepunt van de wedstrijd dient zich een kwartier voor tijd aan als Johan vanaf links wordt bediend met een mooie voorzet. In zijn ijver om de bal goed op zijn hoofd te laten vallen en vervolgens het team van de leiders op voorsprong te brengen, glijdt Johan uit. Met twee gestrekte benen vooruit glijdt hij door richting het vijandelijke doel. Helaas wordt deze geweldige actie niet beloond met een doelpunt. In de laatste minuten van de wedstrijd krijgen de jeugdige spelers als gevolg van een licht conditiegebrek aan de zijde van de leiders de overhand. Met nog drie minuten op de klok zetten zij de 5-4 op het scorebord. Verwoede aanvallen van de leiders in de laatste minuten helpen niet meer. Met de 5-4 slepen de jeugdspelers de overwinning binnen.

Lekker slapen

Voor de spelers van de F2-kabouters is het eindsignaal van de wedstrijd ook meteen het eindsignaal van de avond. Samen met pappa’s en mamma’s gaan zij naar huis. De F1 en E1-spelers zoeken na een glaasje fris de rust van de kantine op waarna het aan de mannen van de techniek is om een dvd afgespeeld te krijgen. Uiteindelijk wordt gekozen voor de DVD-speler om de film Alvin en de chipmunks (deel 3) af te spelen. Geconcentreerd volgen de spelers de avonturen van Alvin en zijn vriendjes. Om twaalf uur is het tijd voor de spelers om zich klaar te maken voor de nacht. Wc-bezoek en tandenpoetsen en daarna nog een film: Up. Tijdens deze film gaan bij de eerste spelers en een enkele leider al de ogen dicht. Als de film rond twee uur is afgelopen, is dat het signaal om te gaan slapen. Onder het spiedend oog van Anja vallen ook de laatste wakkerblijvers rond half drie in slaap voor een korte maar welverdiende nachtrust.

Het verslag van de ochtend en de wedstrijden tegen de mamma's gaat verder in het volgende nieuwsartikel.

Met dank aan verslaggever: Hay Janssen

Je kunt alle foto's van de overnachting bekijken in het fotoalbum:

Van 2014, F-overnachting en spellenavond
Bron: PR V.V. Koningslust