HERBSTMEISTER!

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

13 december 2015 11:00

Koningslust 3 – Grashoek 4

Na het beruchte teamfeest van Gona 3 (en Roge) stond de zware wedstrijd tegen Grashoek 4. Dit voelde echter niet als een streekderby tegen de graasvreaters, omdat het gehele team uit poolse gastarbeiders bestond. De twee personen die het teamfeest op de vrijdagavond met de hakken over de sloot overleefden waren gelukkig op zondag weer fit om aan de wedstrijd te beginnen. In de kantine werd er nog nagepraat over een geslaagd avond. Het ging vooral over de overvloed aan zangtalent van Gona 3 (en Roge), dat volop ten horen werd gebracht in de karaoke bar. Maar met zangtalent win je helaas geen wedstrijd en moesten we ons goed voorbereiden op een strijdlustige tegenstander.

Scheidsrechter Will moest nog snel even van shirt wisselen, omdat zijn blauwe tricootje te veel leek op het uitshirt waarin Gona 3 het veld betrad. Ook liet hij duidelijk blijken dat hij nog wel een vacature vrij had.

Grashoek begint de wedstrijd met een fanatieke Poolse yell. Dit deed sommige denken aan de welbekende haka van Nieuw-Zeeland. Met deze klinkende yell werd ook meteen de toon gezet voor deze wedstrijd. Grashoek was gebrand om te winnen en kwam fel uit de strartblokken. Zo fel dat de spits er in de 5e minuut nog maar een yell uitgooide toen hij op de Muur (Rob) afstrormde. Hij zag zijn kans schoon om een iets te korte terugspeelbal te onderscheppen, maar de Muur was niet onder de indruk hiervan en kwam optijd zijn doel uit. In de 20ste minuut was het weer dezelfde spits die met een karate sprong a la Daniel San in kwam gevlogen nadat hij diep werd gestuurd. De Muur was hier wederom niet van onder de indruk en liet dit ook duidelijk merken aan de gladgeschoren spits. Na een uitbraak van K’lust schoot Speedo (Nick)op doel, maar dit schot balandde tegen de handen van de keeper. In de rebound was het wederom Speedo. Deze keer schoot hij hoog over. Koningslust had zichtbaar moeite tegen het fysieke Grashoek en moest veel achteruit lopen. Na een ingooi aan de rechterkant van het veld werd kwam de bal in de voeten bij de aanwezige spits van Polen. Hij produceerde een goed schot dat in eerste instantie goed gepakt werd door de Muur. Grashoek reageerde hier attenter op dan de mannen van Gona 3 en schoot de bal vanuit een onmogelijke hoek binnen. 0-1. Direct na de tegentreffer ging Koningslust opzoek naar de aansluiting. Gwoën (Rowan kwam oog in oog met de Poolse keeper, maar kon het net niet vinden. Daarna was het Djie-ai-djo die de rebound er ook niet in kreeg. Even later kreeg Grashoek een corner. De lange laatste man van het elftal rook zijn kans en ging mee naar voren. Hij had een goed reukvermogen, want hij torende boven iedereen uit en kopte de bal in de netten. 0-2. Dit was niet de stand die Gona 3 voor ogen had. Met deze stand gingen we ook de rust in.

In de rust was de stemming niet opperbest, maar gelukkig werd er snel over geschakeld. De mannen waren het snel met elkaar eens dat we er harder voor moesten knokken om nog enigszins resultaat te halen. Er was nog niets verloren. En met deze instelling liepen ze het slecht bespeelbare hoofdveld weer op.

Het mentaliteits verschil was duidelijk zichtbaar. Er werden meteen duels gewonnen en de aanval werd veel gezocht. Al snel leverde een van deze aanvallen resultaat op. De bal viel voor de voeten van gelegenheidspool Rimek (Rik) die niet nadacht en op goal schoot. De netten bolde en de 1-2 stond op het scorenbord. Dit gaf de mannen in het blauw weer hoop op een goede afloop. Toch was er iets later weer een kleine tegenslag. Scheidsrechter Will gaf Zeeboei (Leroy) de gele prent, omdat hij volgens hem een te grote mond had. Dit leverde Zeeboei 10 minuten schorsing op. Gedurende deze 10 minuten gebeurde er niet veel. Daarna konden we weer met 11 man op jacht naar de gelijkmaker. Vlak erna breekt de Poolse aanval door de Nederlandse verdediging. Paulrus achtervolgde de spits van Grashoek en zette een sliding in van achteren. Volgens de regels had dit een rode kaart voor Paulrus (Paul) moeten zijn, maar scheidsrechter Will gaf alleen een vrije trap. Uit deze vrije trap kwam geen gevaar. Een volgende Grashoekse aanval beland in de achter de Muur in de goal. Gelukkig was het Koopie (Bas) die buitenspel signaleerde voor de doelpuntenmaker. De goal werd dus afgekeurd. Koningslust kwam opdraven met een goedlopende aanval. De Juichert (Rens) zag El Sharaawy (Jeffrey) de diepte inlopen en gaf de bal precies op het juiste moment. Hierdoor kon El Sharaawy doorlopen naar het doel. Hij bleef kalm en rondde keurig af. 2-2! De opluchting was groot, maar Koningslust  ging ook nog voor de winnende treffer. Deze werd bijna gemaakt door Paulrus die zijn vrije trap gekeerd zag worden door de keeper van Grashoek. In de laatste seconden was het een vrije trap van El Sharaawy die plots voor de voeten belandde van Visje. Maar de bal miste snelheid en richting en kon gemakkelijk worden gevangen door de keeper.

Het was niet het resultaat dat we vooraf voor tekenden, maar na een wedstrijd bestaand uit twee gezichten moeten we tevreden zijn met een gelijkspel. Dit gelijke spel betekende ook dat Gona 3 HERBSTMEISTER is geworden! Dit moest natuurlijk gevierd worden in de Kantine. Volgende week kunnen we hier nog een mooi glanslaagje omheen brengen door te winnen van nummer 2  Helden. Vandaag was er alvast een afvaardiging van Helden 6 komen kijken naar de interland op sportpark de lust. Zij zullen dan ook gebrand zijn om te winnen en daarom is het belangrijk dat wij er vanaf het eerste fluitsignaal staan.

Wij hopen dat wij tijdens deze topper gesteund worden door zoveel mogelijk supporters. Jullie zijn dan ook van harte welklom volgende week zondag om 11:00.

PS. Om aan de 1000 woorden te komen vermeld ik deze zin nog.

Tot volgende week!