Koningslust 3 pakt 3 punten in Meijel

RKMSV 6 (zon)

Roel Smedts (schot)
Rens van Dommelen (afstandschot)
Nick Gommans (schot)
Paul Heldens (intikker)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

29 november 2015 11:00

Meijel 6 - Koningslust 3

Op deze laatste winderige dag van november staat Meijel 6 op het programma. Doe mos vlaggePol (Paul) was de vervanger van Koopie  (Bas) in de eerste helft. Koningslust begint de wedstrijd met gezonde drang naar voren. Maar echt gevaarlijk wordt het niet in de eerste minuten. Dat heeft zo’n 25 minuten geduurd. Nadat Koningslust de bal achterin veroverd heeft komt de bal in de voeten van Visje (Luc), die zijn man uitkapt en met een pass over 40 meter Lars bereikt. Lars neemt de bal goed mee en legt af op The Magic (Roel) die de bal in een leeg doel kan tikken. Nog  voordat de verslaggever (The Joker a.k.a. Niels) dit kon noteren scoorde Gona de 2-0. Dit keer was het The Juichert die met een vlammend afstandsschot vanaf 37 meter de keeper van Meijel verschalkte. Na dit prachtige doelpunt liet hij ook meteen weten wie hier de ekte Juichert is. Verslaggever Joker was volop aan het schrijven toen Koningslust alweer het 3e doelpunt in 5 minuten maakte. Hierdoor heeft hij het doelpunt niet kunnen waarnemen. Gelukkig waren er genoeg getuigen die dit doelpunt wel gezien hebben. Het derde doelpunt kwam op naam van Speedo (Nick) die na een combinatie met Gwoën (Rowan) en Harm de Kogel in het strafschopsgebied van RKMSV opdook en de bal bij de eerste paal inschoot. Dit was meteen ook de ruststand.

Na rust is het spelbeeld niet veranderd. Koningslust is de ploeg die het meeste aanvalt. Uit de rebound van een corner krijgt Paulrus en dot van een kans. Maar onze tientonner had de slaap nog niet uit en schoot de bal voorlangs.Na deze grote kans zakte het spel steeds meer in. Speedo kwam nog tot een grote kans. Met een sleepbeweging speelde hij zichzelf vrij voor de keeper, maar hij verzuimde het om af te maken. Daarna was het Visje die zijn kopbal uit een corner gekeerd zag worden door de Meijelse sluitpost.  Plots kwam Meijel terug in de wedstrijd. Ze maakte de 3-1 uit een snelle counter. Zowel het spel als het weer kwamen in een negatieve spiraal terecht. Toch was het alweer vrij snel 4-1. Djie-ai-djo (Tim) en Varkentje (Kaj) tikte de meijelse defensie even helemaal dol. Met deze actie over de as van het veld kwam de bal weer terug bij djie-ai-djo. Hij zette de bal voor het doel. Uiteindelijk was het Paulrus die de bal kon inschieten. De wedstrijd liep ten einde. Toch was het Meijel die nog een keer mocht scoren. Ofja, eigenlijk was het Visje die een voorzet vanaf rechts ongelukkig in de kruising verwerkte.

De wedstrijd was niet goed, maar de 3 punten gingen wel weer mee naar Koningslust. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen laagvlieger Panningen op het programma. Als dit net zo afloopt als de thuiswedstrijd belooft het een mooie dag te worden. Wil je ook werken bij de NOS mail dan nu naar [email protected]