Koningslust 3 neemt 3 punten mee naar huis!

Helenaveen 3 (zon)

... (kopbal)
Harm Caelers (schot)
Luc Peeters (kopbal)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

11 oktober 2015 10:00

Op deze mooie zondagmorgen mogen de mannen van Geel-Zwart aantreden tegen Helenaveen 3. Voor de meesten is het vroeg want er moest om 9 uur verzameld worden. Bovenal werd door niemand te laat gekomen en dus zijn er geen bonnen verdiend.

Dan de wedstrijd.

De eerste minuten zijn voor Helenaveen. Deze ploeg voetbalt goed en Koningslust kan nog niets inbrengen. Uit betrouwbare bronnen is er vernomen dat de ploeg van Helenaveen ongeveer een gemiddelde leeftijd had van 46 jaar. Koningslust kan zelf niet het spel maken en het gaat dus niet goed.

In de 14e minuut van de wedstrijd krijgt Helenaveen een hoekschop en deze wordt in eerste instantie weggewerkt. Helaas komt deze bal weer in de voeten van de tegenstander die opnieuw voor kan zetten. De voorzet komt op het hooft van blauw en vliegt in de hoek van het doel.

Enkele minuten na de 1-0 komen de geel-zwarten beter in de wedstrijd en voetbalt beter dan in de eerste 20 minuten. Na ongeveer 36 minuten krijgt Koningslust de eerste kans en wel via Djie ai Djo (Tim) maar zijn bal valt helaas op de lat. In de verdwenen 16 minuten is het voetbal over en weer zonder echte gevaarlijke kansen. Na deze bal op de lat blijft geel doorzetten en een minuut later valt de 1-1 door De Kogel (Harm). De spits blijft koel in de zestien en na enkele keren draaien schiet hij de bal in de rechterhoek. Dit is tevens de ruststand.

In de rust wordt er gediscussieerd dat het voetbal niet goed is geweest en dat er beter druk gezet moet worden. Hier mag niet van verloren worden. Gwoën (Rowan) en Speedo (Nick) komen in de ploeg voorThe Magic (Roel) en Varkentje (Kaj).

De tweede helft is nog maar net begonnen en Koningslust krijgt na een aanval een hoekschop. Deze wordt goed voorgelegd door Djie ai Djo (Tim) en binnengekopt door Visje (Luc). Zelf wist hij niet hoe het ging maar heeft gescoord. 1-2 is de stand in het voordeel van Koningslust.

Na weer wat minuten voetbal over en weer krijgt De Kogel (Harm) de kans voor de 1-3 binnen te tikken maar tevergeefs gaat de bal langs de verkeerde kant van de paal.

Dan heeft koningslust een goede aanval opgezet en The Joker (Niels) kapt de tegenstander uit en schiet met links op doel. De bal gaat op de paal maar komt terug bij  The Joker (Niels) terecht die goed is doorgelopen na zijn schot. Hij staat nu voor de keeper maar is in deze actie iets te zelfzuchtig en schiet tegen de doelman aan. Dit alles gebeurde ongeveer in de 78e minuut.

Na de aanvallen van Koningslust komt Helenaveen er af en toe uit maar onze sluitpost De Muur (Rob) houdt de ballen nog uit zijn doel. In de laatste minuten krijgt Helenaveen nog 2 corners. De eerste wordt gevaarlijk dicht bij de goal weggewerkt tot een nieuwe corner. De keeper van Helenaveen komt mee naar voren om alles op alles te zetten. De corner wordt gepakt door De Muur (Rob) en deze schiet de bal uit naar de enige spits Speedo (Nick). Hierna fluit de scheids af en is de eindstand 1-2 voor Koningslust. Gelukkig weer de 3 punten al waren deze zwaar bevochten binnengehaald.

Volgende week staat er de uitwedstrijd tegen en in Egchel op het programma. Oh ja voor de mensen die nog even aangemeld moeten worden, graag kijken op:

www.gelukstreffers.nl

tot volgende week. Dan misschien een nieuwe verslaggever afkomstig van Helenaveen (vlagger tweede helft).