Koningslust 3 koploper na driepunter

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

25 oktober 2015 11:00

P. Heldens

Er waren eens twee scheidsrechters op het voetbalveld. Eentje was de ander te slim af, deze handelsman pur sang had letterlijk de bus geparkeerd. Het eerste fanatieke duel was een feit.

Op het program staat vandaag een ware interland tegen het Brabantse Neerkandia. De groenhemden hadden met succes de weg naar het Limburgse land afgelegd. Enkele Gona 3 leden vonden deze inhaalwedstrijd van ondergeschikt belang en verkozen andere activiteiten boven de traditionele zondagochtendontspanningsgymnastiek. Zo waren Zeeboei (Leroy), Paulrus (Paul) en The Joker (Niels) verhinderd.

De ogen waren op het moment van diens intreden in het kleedlokaal uit automatisme weer volledig op Jannes gericht. Dit gaf hem extra spirit om het shirtuitdeelproces weer succesvol te verrichten.

Na een fanatiek verkoopverhaal van de zegenvierende scheidsrechter was het eindelijk zover: Hier volgt het beginsignaal!

In het begin was het spelbeeld gelijkwaardig, totdat de uit Philadelphia overgevlogen Flying Dutchman (Jesper) de ban in de 10de minuut deed breken. Met een laag horizontaal hard schot wist hij de Brabo keeper te verschalken en zo de twee meegereisde Neerkandia fans de mond te snoeren. Het scorebord werd in Koningsluster voordeel gemuteerd, 1-0.

Enkele minuten later liet de Kogel (Harm) zien waarom hij zo genoemd wordt. Echter deed hij dit in negatieve zin met een snoeiharde vliegende overtreding. Luttele ogenblikken later werd Luc gecaramboleerd. Hij bleef showtechnisch gezien fantastisch op de Koningsluster hoofdwei liggen. De scheids legde het spel rigoureus stil, hierbij vermelde hij ook gelijk dat hij geen dokter is. Verbazing alom aan de zijlijn. De goede man die van alle markten thuis is die zegt dat ie iets niét kan?

De Gona 3 fans hebben deze tweede thuiswedstrijd weer massaal hun weg naar Sportpark de Lust weten te vinden. Tot op heden is het exacte bezoekersaantal onbekend, wellicht een idee om seizoenskaarten te verstrekken?

Op het veld ploeteren de beide teams fanatiek verder. In de 25ste minuut is het Speedo (Nick), die in Egchel nog steeds Judas wordt genoemd, die voor zijn eerste doelpunt van het seizoen aantekent. Met zijn rechtervoet weet hij de keeper in de korte hoek te verschalken. Dit doet de stand op een comfortabele 2-0 zetten.

De spelers van Neerkandia voelen zich niet bepaald op hun gemak in het pittoreske Koningslust. Dit leidt tot veel boze blikken jegens scheids en vlagger.

In een uiterste krachtinspanning van deze zelfde vlagger, Koopie (Bas) genaamd, om de bal te pakken maakt hij een fenomenale duikeling over de afrastering waarvoor Patty Brard in haar “Sterren Springen…” tijd een moord zou plegen. Enkele minuten na deze hachelijke momenten is het Rowan die het duel gewoen op slot gooit met een goeie kopbal. Zo zie je maar Harm, met je kop kun je wél scoren ;). Dit doelpunt brengt de strand op 3-0.

Het schijnt dat de spelers van Neerkandia gistermiddag gezamenlijk het WK rugby hebben bekeken. Dit valt af te leiden aan de soms wat harde charges, maar bovenal door een schot welke hoog over het vangnet vliegt. In het rugby zou dit 3 punten betekenen, maar gelukkig voor de mannen van Gona 3 wordt op deze herfstachtige zondagmorgen voetbal gespeeld in Koningslust en blijft de stand op 3-0 steken.

Deze stand werd door Koningslust in de eerste helft nog enkele malen getracht verhoogd te worden. Zo ontvangt The Flying Dutchman (Jesper) een steekpass gevolgd de afgeving van de bal aan djie-ai-djo (Tim) welke besluit om niet te schieten maar de bal te lobben. Deze keuze valt slecht uit, de bal belandt net over het doel. Het laatste noteerbare moment van deze aangename eerste helft was geen actie, beweging of doelpoging maar een authentieke uitspraak uit de mond van de Kogel. “Ik heb vanmorgen teveel spaghetti gegeten” klonk het.

De tweede helft vangt aan met een tweetal wijzigingen aan Koningsluster zijde en maar liefst vijf aan Brabants zijde. Visje (Luc) en Gewoen (Rowan) hebben het strijdveld verlaten voor A Speler Lars en The Magic (Roel). Pietje “springkasteel” Heldens gaf het signaal voor de aftrap van de tweede helft. Neerkandia begint de tweede helft een stuk sterker dan de ongeslagen mannen van Gona 3. Een goed indraaiende voorzet van djie-ai-djo werd door wel drie bijhemden gemist. Ongekend. Na een goede actie van djie-ai-djo schoot The Magic op de rand van de zestien jammerlijk naast. Een andere goede aanval van Koningslust eindigde in de handen van de Brabo keeper. De achterhoede van Gona 3 geeft geen kansen weg aan Neerkandia. Totdat een bal matig wordt weggewerkt en voor de voeten van een Brabander valt. De Muur (Rob) raakt de bal nog wel, maar dit bleek helaas net niet genoeg om de 3-1 te kunnen voorkomen. Verder gebeurd er in de tweede helft niet zo heel veel. In de voorlaatste minuut is het Neerkandia dat het laatste doelpunt van deze wedstrijd noteert. Een kopbal uit een corner beland achter De Muur in het net.

Koningslust hengelt de drie punten binnen en mag zich trotse koploper noemen. Volgende week wacht alweer een thuiswedstrijd. Ditmaal treedt het aan tegen hoogvlieger Roggel. Tot dan!