Koningslust 2 - Kwiek Venlo 3 (zon)

Koningslust 2

Kwiek Venlo 3 (zon)

... (solo)
... (intikker)
Roel Ghielen (schot)
Roel Ghielen (schot)
... (intikker)
... (lob)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

6 december 2015 11:00

C. Ottenheijm

Voorbeschouwing

Tijdens de warming-up die overigens goed verliep viel de geblesseerde spelers een aantal dingen op. Zo zag Chris K. er zeer wild uit. Jeffrey had nieuwe schoenen aan van Cristiano Ronaldo. Ook kwam onze vlagger van vandaag Bas Lormans opdagen. Die door zijn beste vriend Mick uit bed is geschreeuwd. Verder kwamen wij tot de conclusie dat er al 2 anonieme spelers op de zaterdagavond al hadden gescoord. Hopelijk zette zij deze vorm voort in de wedstrijd tegen Kwiek Venlo 3.

1e helft

Op veld 2 blies scheidsrechter Charles O. klokslag 11 uur op het fluitje. De wedstrijd is dus begonnen. In de beginfase gebeurde er nog weinig voor beide doelen. Dit gaf de reservebank nog de kans om het aantal toeschouwers te tellen. We bereikte vandaag een record met maar liefst 23 toeschouwers!! Dit komt waarschijnlijk door dat we vandaag tegen de koploper speelde. In de 5e minuut was er een te korte terugspeelbal van Kwiek waardoor Roel G. de bal kon oppikken. Hij legde de bal af op Jeffrey die langs het doel schoot. In de 8e minuut wordt Kwiek voor het eerst gevaarlijk. Zij komen in een 1 tegen 1 situatie maar Mick red uitstekend op het schot. In de 10e minuut werden wij weer gevaarlijk door dat er paniek was bij de keeper van Kwiek. Hij leverde de bal bij Rob in die de bal er net langs lobde. In de 14e minuut wordt het scorebord aan het werk gezet wat er niet is. Kwiek schiet vanaf net buiten de 16 meter de bal goed in de hoek. 0-1. In de 33e minuut wordt het 0-2. Er wordt slap verdedigd waardoor de speler van Kwiek, Mick makkelijk kan passeren. In de 36e minuut wordt het zelfs nog erger. De 0-3 valt en die lijkt verdacht veel op de 0-2 van Kwiek. Na 45 minuten en 1 minuut blessuretijd was het rust.

2e helft

De 2de helft begonnen wij zeer goed. Dit leverde dan ook in de 52e minuut de 1-3 op. Dijck stuurde Roel G. weg die door een blundertje van de keeper de 1-3 maakt. In de 56e minuut maken wij zelfs de 2-3 door wederom een goal van Roel G. De assist is van Jeffrey. Helaas moet Roel G. na dit doelpunt gewisseld worden omdat hij bij het 1ste elftal nog op de bank moet zitten. Na de 2-3 voelden wij ons zo sterk dat we goede kansen kregen voor de 3-3. Kwiek merkte dit ook en zij vonden het dan ook tijd om met een nieuwe tactiek te gaan spelen. Het gevolgd hiervan was een uitbarsting van een aantal spelers van Kwiek. In de 65e minuut maakte een Gona speler een lichte overtreding. Binnen 5 seconden stond bijna het hele team te schreeuwen bij de scheidsrechter voor een gele kaart voor onze speler. Dit akkefietje duurde wel 5 minuten waarna de wedstrijd weer hervat kon worden. Ze mochten blij zijn dat ze zelf geen gele kaart hebben gekregen. Helaas betekende dit wel dat de uitbarsting van bijna het hele team indruk op ons maakte en dat we hierna minder goed speelde. In de 76e minuut kwam dan ook een speler van Kwiek alleen op Mick af die de bal er toen ook in schoot. 2-4. Wij kregen met goede kansen voor Aron en Jeffrey nog de kans op de 3-4 maar die mocht niet vallen. Aan de andere kant viel er in de blessuretijd van wel 8 minuten nog wel 2 doelpunten. Dit maakte de einduitslag dan ook. 2-6.

Het eindsignaal van scheidsrechter Charles O. betekende overigens ook dat wij nu al de winterstop in gaan.