Koningslust 2 (zon) - Blerick 5 (zon)

Blerick 5 (zon)

Karst Janssen (kopbal)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

29 november 2015 11:00

P. Heldens

Een zondagmorgen met druilerig weer. Half 11 smorgens begint Gona 2 aan de warming up. De warming up ziet er volgens de geblesseerden goed uit. Op een bal van onze Mick na die het eerste zakje sjips voor de dag aantekend.

Na de aftrap van Blerick 5 bij het beginsignaal van onze vaste scheids Piet, schiet Jeffrey al na 3 minuten de bal over het vangnet. Dit betekende het 2de zakje sjips van de dag voor Gona 2. Echter 1 min later deed Dijck, Jeffrey eens voor hoe het wel moest en stifte de bal prachtig in het doel van de tegenstander.

De wedstrijd loopt voor Gona 2 goed en er worden genoeg kansen gecreërd en gemist. Doordat het spel eentonig blijft kon er worden opgemerkt dat de toeschouwers die er waren allemaal aan de foute kant van de afrastering stonden. Dit was niet opgemerkt door de scheids dus het spel ging verder. Plots komt de scheids naar de zijkant, wij dachten voor de toeschouwers erop te wijzen dat ze aan de andere kant moeten gaan staan. Maar niets is minder waar, hij wees ons erop dat de Club Klok voor liep. Hij vond dit zelf zo grappig dat er nog een dronken lach uitviel na zijn slechte grap. Niemand op de bank snapte dit, ook de scheids had dit in de gaten en maakte zich er snel van door. In de 13e minuut besloten enkele consorten van het Meine Mutti team een ode aan Roel Wijnands te geven, dit d.m.v. Een luid klap concert.

In de 15de minuut wist Roel G. zelf de bal te onderscheppen bij de tegenstander en het ronde leer in doel te verwerken. 2-0 voor de Geel zwarten na een kwartier spelen. Het is bij deze goal nog niet helemaal duidelijk of dat Chris hem gezien heeft want die kwam op dat moment net aanlopen. Waarna de opmerking kwam, waar is Graham dan eigelijk? Dit resulteerde in een zaak voor de boetecommissie. 4 minuten later dan de goal van Roel was het alweer Roel G. die de bal, na een mooie steekpass van Stan V die nog door Jeffrey doorgetikt werd, in het doel werkte.

De Wedstrijd vordert en er worden een paar losse flodders gelost en grote kansen gemist. Uit het niets is het Karst die de bal binnen kopt. Op een prachtige voorzet van Koen, springt Karst met een airtime van minimaal 30 seconden en zweeft daarmee richting de bal, weet deze te raken met zijn hoofd en kopt hem weergaloos binnen. De creatieve strijd is hiermee geopend bij heel Gona 2. Dit zag je terug in een mooie hak bal van Stan V. Waarop Jantje zegt 'er gebeuren mooie dingen'. Dit is een van zijn beroemde uitspraken geworden. Nog net voor rust verplichten ze Joey nog vreemd te gaan met de verzorgers familie. Hij helpt Dijck aan een schwalbe te ontkomen door er een beetje water op te doen.

In de Rust worden er een hoop positieve dingen gezegd en omdat we een redelijke score al hebben staan wordt de sfeer iets minder gemoedelijk. Een moment van de eerste helft zit Pipi (Peter Janssen) nog goed in het geheugen. De kop bal van karst deed hem denken aan Free Willy nota bene een film over een orka. Voor de leuk hebben we het moment er even aan toegevoegd. https://www.youtube.com/watch?v=vIzQyskCEPs

In de tweede helft was het spel aan beide kanten niks. Er werden weinig kansen gecreërd en het was niet oogstrelend voor de toeschouwers. In minuut 50 breekt Roel G op snelheid uit en gaat richting de keeper. Deze krijgt de bal op een nare manier in zijn gezicht en moet het veld verlaten met een paar afgebroken tanden, Sterkte! In de 68e minuut moet Pipi plaatsmaken voor Jantje. Aron mag warmlopen. Aron is klaar met warmlopen en verwacht in het veld te komen. Enkele speculaties zorgen ervoor dat er een enorme twijfel ontstaat bij Aron en dreigt te gaan douchen. Toch komt hij nog in het veld. Mats verlaat het veld en Aron mag nog enkele minuten spelen. Na een lang saai spel word er dan toch nog gescoort in de 76ste minuut. Het is Roel G die zijn derde doelpunt aantekend na wederom een onderschepping.  Daarna volgt er een grote kans die niet verwerkt word tot doelpunt. 4 min na de goal van Roel is het Jeffrey die van afstand scoort op aanleggen van Jantje. In de 83ste minuut is dan het slot offensief de 4de en laatste goal van Roel G op aangeven van Dijck. De laatste 7 minuten waren weer saai voetbal en creëerden beide partijen weinig tot niets. Einde wedstrijd. Voor Gona 2 een voldoende. Volgende wedstrijd nog iets scherper in de kansen.