Koningslust 2 - Sportclub Irene 4 (zon)

Koningslust 2

Sportclub Irene 4 (zon)

Roel Ghielen (schot)
Peter van Dijck (intikker)
Assist: Roel Ghielen
Roel Ghielen (schot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

8 november 2015 11:00

Piet Heldens

Beste sportvrienden, op een graszode die eruit zag als een kapotte roos, begonnen we na een Fabuleuze zaterdagavond aan de wedstrijd. Onder leiding van Piet 'pietje spring' Heldens, die de fluit ook wel eens niet weet te bespelen, vond het beginsignaal plaats.

Al in de eerste minuten liet de tegenstander, Irene 4, van zich horen met een 'horror tackle' op onze Kratje Lemmen. De ingehuurde dikkop Snijworst van de bekende vlaggersfamilie uit Helden moest als verzorger het veld op stormen. Eenmaal dikkop snijworst uit het veld liet hij van de zenuwen een windje wegglippen. In het veld werd er gestreden voor elke meter en geprobeerd het balbezit te behouden. Dit werd nog eens goed voorgedaan door onze Rimek die met zijn meterlange uitschuifbare benen de bal nog met een sliding binnen moest houden, voor de duidelijkheid de sukkelbal was van Mattie. Naar mate de wedstrijd vorderde moest onze Krat in de 12de minuut het veld verlaten, zijn vervanger was Peter 'vangnet' van Dijck die al meerdere fans op de bank had zitten om naar hem te kijken. Een van deze fans was lorrie lolbroek die daarna een flauw grapje maakte over vangnet van Dijck. Na een aantal gemiste kansen, vul hier uw naam in: .......... Vonden de consorten van Gona 2 eindelijk het doel. Het aangeven was van Jeffrey aka Seffie op Speedy die de ronde kogel in het doel werkte. Dit gebeurde in de 26ste minuut voor degene die dit willen weten. Enkele minuten later was Pipi van plan de bal te raken maar het bleef bij het verplaatsen van lucht. Naar mate de wedstrijd vordert wist ook vangnet van Dijck het doel te vinden en werd de fan song van lorrie lolbroek ingestart. De assist kwam van Speedy en de goal werd gemaakt in de 35ste minuut. De wedstrijd werd feller en feller en we moesten alle strijd leveren om in ons eigen spel te blijven, dit bleek nadat enkele spelers de verzorger op t matje riepen. Een van deze spelers was mode goeroe en fashionista van t team, Sharon. Die bij het drinken van een bidon meer water langs zijn mond kreeg dan erin. Toen was het thee tijd en keken we tegen een 2-0 voorsprong aan.

Toen we aan de 2de helft wilden beginnen moesten we eerst een burgeralarm uitzenden om onze scheids te zoeken. Pietje spring was zoek en nergens te vinden. Na een reactie op ons burgeralarm kwam de vermiste Pietje spring weer op t veld. Pietje spring blies op zijn fluit, ffffffjjjjuuuuuuuttttt, en de 2de helft was begonnen. Na een paar goede kansen van Gona 2 werd de wedstrijdbal verwisselt. Ondertussen zagen we dat vangnet van Dijck ook niet vies was van een doelnet. Dit zocht hij maar liefst zelf op in de 59ste minuut. Plotseling werd het muisstil in het veld en klonk er een Nieuw Zeelandse Hakka langs de lijn. Volgens de reservebank van Gona 2 was er een vedette rugby-er ingehuurd aan de kant van Irene 4 om de consorten van Gona 2 te stoppen. Mattie was de aangewezen persoon om deze man te laten merken dat rugby geen voetbal is. Daar komt ook Irene 4 achter want In de 65ste minuut word de wedstrijd op slot gegooid door Speedy, die na een prachtige solo De bal in het net werkt. Die na dit doelpunt dan ook nog het veld mag verlaten in de 71ste minuut voor Jan 'altijd genieter' van den Boer. Enkele minuten verder voelden Eggie Eggers en zijn tegenstander elkaar iets te goed aan. Deze man van Irene kwam iets te ver in Eggie's comfortzone waardoor hij een wraakactie opzetten en niet de bal raakte maar de speler zijn voet. In verdere minuten weet geen van beide teams nog goed voetbal te laten zien. Gona 2 heeft gevochten voor alle 3 de punten en deze zijn dan ook netjes op Sportpark de Lust gebleven. Volgende wedstrijd nog wat meer kansen afmaken en weer de 0 houden dan winnen we gewoon weer. Zet hem op Mannen!