Eerste wedstrijd voor 3

30 augustus 2015 11:00

R. Peeters

Koningslust 3 - Baarlo 4

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen voor Gona 3 is de wedstrijd tegen Baarlo 4. Dit is een oefenwedstrijd als voorbereiding op het nieuwe seizoen en werd afgewerkt op een zonnige zondagmorgen in augustus. Het begin is aan beide kanten aftastend. Het is goed te zien dat het voor allebei de teams de eerste wedstrijd van het seizoen is. Koningslust neemt gedurende de wedstrijd toch de overhand in de wedstrijd. De eerste kans komt op naam van Harm de Kogel. Een voorzet vanaf rechts komt op kop hoogte van de Kogel en tot ieders verbazing kopt Harm deze bal. Helaas geeft hij de bal te weinig vaart en richting mee, zodat de keeper hem eenvoudig kan vangen. Desondanks kon de aanhang van Gona 3 kon deze kop bal zeer waarderen en beloonde Harm met een oorverdovend applaus.
Een aantal minuten later komt Djie a.k.a Tim Janssen (onze nieuwe man) vanaf rechts goed naar binnen. Hij omspeelt een aantal tegenstanders en legt de bal met een subtiele beweging over de keeper in het net. 1-0 voor de heren van Koningslust 3.
Omdat het een warme dag was, gaf scheidsrechter/leider Billy een drinkpauze aan de 22 zweethoofden op het veld. Na de drinkpauze ging Gona 3 door met aanvallen. Dit resulteerde al snel in de 2-0. Deze kwam op naam van Bart Smets, die zijn snelheid en zijn lichaam optimaal gebruikte op een steekbal van Harm de Kogel en vervolgens de bal langs de keeper van Baarlo schoof.
Uit het niets kwam dan toch Baarlo met een aantal kansen. Ze probeerde voor rust toch nog de aansluitingstreffer te maken. Deze aanvallende inspanningen waren niet voor niets. Baarlo beloonde zich zelf en maakte de 2-1.  De voorzet kwam vanaf links en werd binnen getikt met de heup. Baarlo had toen de smaak te pakken en creëerde nog een hele grote kans die via de paal uiteindelijk bij keeper Rob in de handen belanden.

Tweede helft.
In de rust hadden we ons team versterkt met 4 spelers van het 2e. Dit was niet omdat onze spelers moegestreden waren, maar omdat de tegenstanders van het 2e geen zin meer hadden om verder te voetballen. De trainers besloten daarom om de 4 reserve spelers van het 2e in de eerste helft met ons mee te laten doen. In de tweede helft kon Baarlo de krachten van het einde van de eerste helft niet meer naar boven halen. Koningslust ging door met aanvallen. Al snel kwam The Joker door op rechts. Hij zet zich zelf recht voor de keeper, maar schiet hem recht op de doelverdediger van Baarlo, deze doelverdediger legt hem hierbij perfect klaar voor de voeten van Jantje, die de bal met een droge knal in de hoek schiet. 3-1. Nog geen twee minuten later lag de bal weer in het doel. ONZE Speedo rent dwars door de verdediging en rent samen met Bart op de keeper af. Speedo is niet zelfzuchtig en legd de bal af op Bart die hem alleen maar binnen hoeft te lopen. Na de 4-1 volgt een fase waarin weinig opmerkelijks gebeurt. Daarom is het tijd voor een leuk feitje: Doordat de wedstrijd van het tweede elftal niet meer werd hervat en het kleine aantal toeschouwers ook nog bij ons kwam kijken kwam het uiteindelijke toeschouwers aantal op 83, (Incl. de elf man van de Baarlo) Voor een oefenwedstrijdje niet slecht. Terug naar de wedstrijd. Remco probeerde een verbeten duel te winnen. Hij ging door tot hij er bij neer viel, dit deed de tegenstander overigens ook (letterlijk), maar toch was het de man van Baarlo 4 die er met de bal van doorging. Even later in de wedstrijd was het Speedo die weer alleen op de keeper afsnelde. Dit keer had hij niemand aan zijn zeide en wist hij niet goed wat hij moest doen, dus schoot hij de bal maar tegen de keeper aan. Lehay was een van de 4 spelers van het 2e die mee mocht doen. We moesten even wachten, maar uiteindelijk werd hij toch tegen de grond gewerkt. (yes) De wedstrijd lijkt gespeeld, maar Baarlo besluit nog een mooie eretreffer te maken. De spits van Baarlo pakt zijn doelpuntje mee, door de bal prachtig over keeper Rob te wippen.
Na deze gebeurtenis zat de wedstrijd er op en was het tijd voor een lekker biertje in het zonnetje.

Tot volgende week!!