Ruime overwinning voor Koningslust 3!

Panningen 5 (zon)

Tim Janssen (schot)
Tim Janssen (afstandschot)
Harm Caelers (schot)
Jeffrey Daniels (afstandschot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

20 september 2015 11:00

C. Otteneheijm

Doordat de geel zware op de foto moesten en ze een kwartier eerder dan normaal aanwezig moesten zijn, zat de Juichert (Rens) op de bank om te schrijven. Het was een zonnige dag waardoor de foto onder de bomen in de schaduw genomen werd.

Stipt om 11:00 floot scheidsrechter C. Ottenheijm voor het beginsignaal. De Juichert (Rens) had zijn penseel nog niet in de hand of Gwöen ( Rowan)werd diep gestuurd door De Kogel (Harm). Gwöen (Rowan) gaf de bal voor maar de keeper van panningen stompte de bal weg.  Djie ai djo (Tim) was oplettent en tikte de 1-0  al in de eerste minuut binnen. Na een kwartier geeft Varkentje (Kaj) een briljante voorzet op de Kogel (Harm). De Kogel zette echter pas zijn sliding in toen de bal al over de achterlijn rolde. Daarna volgt er een actie van The Magic (Roel), maar die werd afgestopt door de verdediging. Koningslust blijft het betere van het spel houden. In de 23e minuut heeft djie ai djo (Tim) weer een opleving. Hij ziet de keeper iets te ver uit zijn doel staan en stift de bal er overheen. 2-0!

In de Rust wordt er rustig een beker thee gedronken, en ierdereen er op atent gemaakt dat we de 2e helft fel moeten beginnen, en op zoek moeten naar de 3-0.

Kepèl mag voor de derde keer aftrappen als het fluitsignaal voor de 2e helft van zich laat horen. Voor dit fluitsignaal pepte de mannen in het groen elkaar nog op. Ze zeiden tegen elkaar dat ze scherper moesten beginnen dan de 1ste helft. Nog geen minuut later lachte de spelers en aanhang van Koningslust hierom toen de bal weer in het panningse doel lag. De 3-0 kwam op naam van de Kogel (Harm), die de bal kon intikken na een goede actie van de Juichert (Rens). Zo’n 20 minuten later krijgt Gona 3 een corner.  Via de keeper van Kepèl beland deze corner voor de voeten van El Sharawy(Jeffrey) die gepositioneerd stond op het 16 meter gebied. El Sharawy (Jeffrey) ziet dat de keeper niet goed staat en legt de bal met veel gevoel over de keeper in de goal. 4-0! De geel-zwarten blijven aanvallen. Een veel belovende aanval van 3 wordt afgevlagd. Toch probeert The Magic (Roel) deze bal nog af te ronden in een leeg doel. The Magic (Roel) raakt hem echter zo slecht dat de bal ergens in een verre uithoek van het vangnet belande. Hier kon de fanatieke aanhang van gona 3 wel om lachen. In de 90ste minuut prikt Koningslust 3 alweer het elfde doelpunt van dit prille seizoen binnen. El Sharawy (Jeffrey) wordt vrijgezet voor de keeper en rondt dit beheerst af. 5-0  De juichert(Rens) probeerde er in de laatste seconde nog 6-0 van te maken.  Dit lukte net niet, want hij kopte met een overigens prachtige snoekduik de bal op de paal.

Dan zit wedstrijd er op en hebben de heren van het derde elftal van Koningslust ook de tweede wedstrijd gewonnen met ruime cijfers. Dit wordt nog goed gevierd met de nodige rondjes in de kantine. Volgende week wacht ons een lastige uitwedstrijd tegen Bevo 3.