Een oude voetbalwet

...

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 408

18 april 2015 9:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Kessel E3 op het programma. In de heenronde van deze dubbele competitie goed voor een 5-1 overwinning. Vol goede moed trokken onze mannen dan ook op het vroege tijdstip naar Kessel. Helaas vandaag zonder Valentijn die even een weekendje moest bijtanken in een subtropisch zwemparadijs.
Onder een stralende zon werd er afgetrapt en de toeschouwers kregen een gelijkopgaande wedstrijd voorgeschoteld waarin het spel zich grotendeels op het middenveld afspeelde. Beide keepers kregen in eerste instantie niet veel werk te doen, echte kansen werden niet gecreëerd. Gaandeweg de eerste helft kwamen onze jongens iets vaker voor de goal van de tegenstander, maar de spaarzame doelpogingen leidden niet tot een goal.
Na de rust werden onze mannen nog iets dreigender en kansen en corners wisselden elkaar af. Maar het vizier stond niet op scherp. En toen werd een oude voetbalwet weer waarheid. Als je ze zelf niet maakt... In de 33e minuut slaagde de thuisploeg er wel in onze verdediging en keeper te kloppen: 1-0. Ook daarna waren er kansen genoeg, maar vrij voor de keeper, twee tegen een, drie tegen een, voor onze spelers waren zelfs de mooiste kansen niet mooi genoeg. De wedstrijd eindigde dan ook in een 1-0 nederlaag tegen de rode lantaarndrager.