Een verdiende overwinning

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 408

28 februari 2015 10:00

John Theeuwen

Onder een bleek zonnetje en, met een fris windje over het veld, gingen onze jongens vandaag van start tegen de E3 uit Kessel.
Zeven tegen zeven. Karst stond ook vandaag weer in het doel. In de achterhoede speelden telkens drie van de vier verdedigers: Jonas, Milan, Valentijn en Gijs. Op het middenveld telkens drie van de volgende vier spelers: Merijn, Mike, Jules en Daan. Vanaf de eerste minuten trokken onze jongens het initiatief naar zich toe. Dat leverde al na een paar minuten een eerste treffer op. Die treffer moest helaas worden afgekeurd omdat de bal bij de laatste pass de achterlijn zou hebben overschreden. Jammer... maar wel een teken dat er vandaag iets inzat. In de negende minuut werd dat teken ook bewaarheid. Jonas tekende voor de 1-0. Daarna kregen de toeschouwers een gelijkopgaande wedstrijd voorgeschoteld waarin de geel-zwarten wel de ploeg waren die iets meer het initiatief had. Na nog een afgekeurd doelpunt werd met de 1-0 stand de rust bereikt.
Na de rust gingen de gasten iets anders spelen. Een duidelijk vooruitgeschoven puntspeler waarop de lange bal gegeven moest worden. Onze verdedigers stonden vandaag echter goed en werden er niet koud of warm van. In de 30e minuut kwam zelfs de 2-0 op het scorebord na een prachtig schot van Jonas in rechterbovenhoek. Die treffer brak de moraal bij de Kesselnaren. In de 36 en 40e minuut was het nog tweemaal raak voor onze jongens. Twee keer was Daan trefzeker. Vijf minuten voor tijd wisten de gasten een mooie tegenaanval goed af te ronden: 4-1. Maar echt spannend werd het niet meer. Zeker niet nadat Valentijn een minuut later ook nog scoorde en de eindstand op 5-1 bracht.
Een verdiende overwinning na een wedstrijd waarin Karst goed keepte, Gijs de verdediging goed op orde had en de vleugelverdedigers Milan, Valentijn en Jonas niet alleen verdedigend hun werk deden, maar ook aanvallend het een en ander lieten zien. Ook de middenvelders Daan, Jules, Mike en Merijn lieten zich vandaag verdedigend en aanvallend goed zien. De overwinning en de koppositie in de 2e Klasse 408 zijn dan ook verdiend.
De chips die als beloning ter beschikking werd gesteld door een spontane sponsor werd door onze jongens dan ook met instemming en in dank aanvaard.