Gona 3 sluit het seizoen winnend af!

Roggel 5 (zon)

Kaj Janssen (kopbal)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

3 mei 2015 11:00

Zondag 3 mei, De dag van de laatste competitie wedstrijd van dit seizoen.Maar ook de Verjaardag van De Kogel (Harm) die zichzelf een cadeautje kan bezorgen door te scoren en hierdoor topscorer wordt van Gona 3.  Als we vandaag winnen zijn we verzekerd van een 2e plek. Ook zijn we dan zeker van " t vaat"

Kwart over 10 is iedereen optijd in de kantine. Na de verhalen van de avond er voor is het tijd om na het kleedlokaal te gaan. Hier worden de Rode en zwarte warmloop shirtjes uitgedeeld. Ze worden nu toch wel erg kort bij sommige spelers.

De woorden van de Leiding zijn duidelijk voor de wedstrijd. winnend de competitie afsluiten!

Als iedereen klaar staat op het veld fluit wedstrijdleider Charles O. voor het beginsignaal. De twee spelers van Roggel die de aftrap nemen hebben iets verrassend in petto. Iets dat zelden wordt vertoont, zelfs in reserve klasse 6. De bal wordt meteen richting doel geschoten. Maar dan wel het linker doel van het achterste veld waar het 4e zijn wedstrijd aan het spelen is. De bal haalt zelfs de achterlijn niet. De desbetreffende speler van Roggel bekende later ook dat hij de avond ervoor een gezellig feestje had gehad. Na dit opmerkelijke van de wedstijd, dat ook meteen een van de hoogtepunten was van het publiek begon Gona 3 met voetballen. Roggel had in het begin niets in te brengen. De wedstijd was niet goed, maar Koningslust had de wedstrijd wel onder controle. Dit resulteerde in een aantal kleine kansjes. De grootste kwam van de voet van Speedo (nick) die zijn bijnaam eer aan deed en de verdediging van Roggel voorbij rent, maar uiteindelijk stuit op de keeper. Scheidsrechter Charles O. fluit voor het rustsignaal.

In de kleedkamers is iedereen het ermee eens dat het voetbal toch een tikkie beter moet om de wedstrijd winnend af te sluiten. In de tweede helft komen The Joker (Niels) en De Ploog/Lompe Boer (Remco) er in voor Olifantje (Paul) en Rocky S (Rick S). Vlak voor het fluitje voor de de tweede helft vindt er nog een opmerklijk incident plaats. Het elftal van Billy en Atmeister telt maar 10 man op het veld.  De nieuwe man The Joker is plotseling verdwenen. Hij moest na zijn warming up in de rust plots nog een grote boodschap doen. Moest hij dit twee weken geleden ook niet voor de wedstrijd? Uiteindelijk was hij nog net optijd voor het begin van de tweede helft.

De tweede helft verloep een beetje het zelfde als de eerste. Koningslust had de controle, maar toch kreeg Roggel iets meer kansen.  Maar de mannen van 3 kwamen toch het meest in aanmerking van een doelpunt, ook al leek de wedstrijd af te stevenen op een 0-0. De spreekwoordelijke brilstand die dit seizoen nog niet op het scorebord heeft gestaan (na het laatste fluitsignaal) en ook niet past bij het aanvallend spel van Gona 3. Dit dachten leiders Billy en Atmeister ook. Ze bleken nog een laatste troef achter de hand te hebben. Het zovaak getergde Varkentje (Kaj) kwam er 10 minuten voor tijd in. Al snel volgt er ‘geweldige’ bal van The Joker (waar hij na afloop o zo trots op was) op El Sharaawy (Jeffrey) die met Speedo vrij komt voor de keeper van Roggel. El Sharaawy geeft de bal op Speedo, die het onmogelijke weer klaar krijgt. Hij schiet de bal op de keeper in plaats van in het zo goed als lege doel. Deze bal gaat via de keeper omhoog en daar verschijnt uit het niets…. HET VARKENTJE, de laatste troef van de leiders, die de bal in het doel komt en de wedstrijd 8 minuten voor tijd beslist in het voordeel voor Koningslust.

De drie punten blijven in Koningslust. De mannen van 3 zijn blij met de goede afsluiting van het seizoen en het veilig stellen van t vaat (dat eigenlijk al lang veilig was). Dit werd nog gevierd met de nodige rondjes in de kantine en bij de gromsbar.

Het seizoen zit er helaas op voor ons. Wij hebben een mooi seizoen gehad en we hopen dat jullie als lezers van onze verslagen mee hebben kunnen genieten van ons zondagmorgenvoetbal. We hopen dat jullie er volgend seizoen weer bij zijn.