Ruime overwinning voor de mannen van 't 3e

Jeffrey Daniels (afstandschot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

12 april 2015 13:00

Op deze zonnige zondag spelen wij tegen Egchel 4. Zoals gewoonlijk verzamelen we bij café Grommen om vanuit hier te vertrekken. Helaas komt er niemand te laat dus geen extra bonnen.

We rijden rustig richting Egchel om ons vervolgens wedstrijd klaar te maken in lokaal 5. Billy (Rick) en Atmeister (Jannes) delen als gewoonlijk de welbekende rood en zwarte shirtjes uit. De warming-up verloopt soepel  en iedereen is er klaar voor. Vervolgens komt de opstelling. Hierna gaan de mannen en Remco naar buiten en lopen naar het veld aan de overkant.

Voor de aftrap wil de scheidsrechtohhh de pasjes controleren en nadat alles in orde was ging de wedstrijd beginnen.

de eerste 5 minuten domineert Koningslust het spel. Er komt een afstandschot van Missers (Stan) die de keeper keert tot hoekschop. Rocky( Rick s.) neemt de hoekschop en legt de bal op het hoofd  van fisch-eye(Luc) 0-1. Niet al te lang na de 0-1 loopt Speedy (Nick) door op zijn tegenstander en verovert de bal. Hij kan recht op de keeper aflopen en scoort met buitenkantje rechts 0-2. Het spel van Koningslust is als een geoliede machine. Pasen, kaatsen, hakjes alles is te zien op het speelveld. Speedy(Nick) krijgt een schietkans die helaas net naast de paal schiet. In de 24e minuut van de wedstrijd geeft De Juichert(Rens) een steekpass op De Kogel (Harm). De Kogel (Harm) rent met de bal op doel af en rond keurig af 0-3. Het spel gaat verder en de bal komt voor de voeten van Rocky (Rick) die snoeihard op goal schiet. Helaas gaat de bal net over de doellat. Koningslust krijgt een hoekschop die niet al te goed genomen word. De bal blijft in de 16 liggen en onze spits de kogel weet hier wel raad mee. De kogel  (Harm) neemt de bal aan en schiet hem vervolgens in de linker hoek van de goal 0-4. In de 45e minuut van de wedstrijd krijgt Egchel een vrije trap die naast word gekopt. Dit is tevens de eerste kans van Eghcel in de 1ste helft. Missers (Stan) neemt de bal aan en draait mooi open. Hij geeft een steekpass op De Joker ( Niels)die vrij door kan lopen op de keeper. Helaas houd de joker (Niels)  zijn hoofd niet koel en schiet de bal hard op de keeper. De scheitsrechtohhh fluit voor rust en de mannen lopen met opgeheven hoofd naar het kleedlokaal.

In de rust worden er 2 wissels voorbereid, fisch-eye (Luc)  en zusje (Mark) eruit, pliesieman (Bram) en Olifant (Paul)  erin.

The joker (Niels) daar waar het hem net voor rust niet lukte tekent hij  in de 4e minuut van de 2de helft voor de 0-5. Zusje (Mark) is weer in het veld gekomen en snijd als een warm mes door de Egchelse defentie. Hij crieeert een 1 op 1 situatie hij kan zo scoren maar zusje(Mark) heeft zijn concentratie niet goed. Hij plaats de bal zo in de voeten van de keeper.. er gebeurd niet al teveel in de 2de helft er volgen een aantal kansjes voor Koningslust en voor Eghchel. De scheidsrechtohhh floot voor een overtreding van Eghcel en toverde zomaar de gele prent voor een speler van Eghcel. Speedy(Nick)  wilt zichzelf nogmaals noteren op het scoreformulier, echter schiet hij iets te gretig waardoor de bal bijna uiteen spat op de doellat. Er komt nog een mooi afstandschot van El sharawy ( Jeffrey)die in het netje beland 0-6. De scheitsrechtohhh fluit voor de laatste keer en de wedstrijd is afgelopen.

De mannen gaan vervolgens lekker samen douchen. Hierna zijn we met z'n alle nog gezellig bij Grommen op het teras gaan zitten.
Volgende week zondag  spelen wij thuis tegen Heythuysen.
Tot Dan!