Heibloem steelt puntje.

... (intikker)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

15 maart 2015 11:00

Vandaag mogen we optreden tegen HBSV ook wel bekend als  Heibloem. Het wordt een beetje standaard maar iedereen is weer netjes op tijd al scheelde het bij een paar vandaag niet veel. Na het verlies van vorige week zijn de mannen gebrand om te winnen vandaag.

Veel blessures zijn er aan de kant van Koningslust. De jongens van 3 helpen de veteranen uit maar brengen zichzelf in de problemen. De jongen krachten kunnen niet over met de oudjes. Waardoor er 2 speler uitgeschakeld zijn. The joker zijn vriendin loopt ook moeilijk. Iedereen vraagt zich dus af of hij daadwerkelijk geblesseerd is geraakt bij de veteranen ;).

Na de warming-up gaan Billy en At Meister hun woordje doen. Met maar 12 fitte spelers is het maken van een opstelling niet altijd makkelijk. Toch is het hun gelukt en staat iedereen op een plekje waar hij zijn taak kan volbrengen.

Het begin van de wedstrijd is wat slordig en er komen geen echte kansen uit. Pas in de 8e minuut krijgt Missers de eerste echte kans van de wedstrijd die mis gaat. Heibloem mag spel hervatten en zet direct een gevaarlijke aanval op die stuit op De Muur. Hierop volgt een aanval voor Koningslust die de Magic als een echte bal tovenaar in het netje tovert 1-0. Na de aftrapt drukt koningslust door voor de 2-0. The Magic die vandaag zijn doosje met trucjes bij heeft poort de tegenstander. De muur doet zijn naam ook weer eer aan en houdt de stand 1-0. Koningslust direct weer in de tegenaanval. Juichert met een mooie voorzet op el pericoloso rosso die de bal over kopt. The Magic probeert nog eens iets uit dat doosje te halen en probeert zowaar een omhaal. De kogel weet het net niet te vinden in de aanval. Een harde schreeuw uit de mond van el pericoloso rosso. Hij verdraaid zijn knie en verlaat het veld via brancard. De wedstrijd weer hervat weet een afstandsschot de muur ook niet te passeren. El shaarawy probeer het ook om 2-0 te maken maar zo als iedereen voor hem tevergeefs.

In de rust zijn de leiders enigszins tevreden. Wissels worden er geen doorgevoerd aangezien we die geen meer hebben. De ploog vraagt nog om de woorden van At meister. Hij wil ze niet zeggen maar ze floepen er toch uit: Dit loate we os hej neet gebeuren.

De 2e helft begint met een kans van Heibloem. Deze wordt zoals het de hele wedstrijd al gaat gekeerd door De Muur. El shaarawy probeert nogmaals de stand te veranderen naar 2-0 maar een goede redding van de keeper van Heibloem. De 2e helft is koningslust minder sterk en krijgt Heibloem meer kansen. De muur is gelukkig goed in elkaar gezet en houdt alles tegen. De ploog laat nog eens zien waarom hij zo genoemd wordt en schopt zijn tegenstander perongeluk tegen de vlakte. Met nog een paar kleine kansen op de 2-0 komt het einde van de wedstrijd in zicht. Een ongevaarlijke aanval van heibloem wordt gepromoveerd naar een penalty. Zusje legt zijn tegenstander op de grond en de scheidsrechter twijfelt niet en geeft een penalty. Niet verassend houdt wordt deze ook gekeerd door de geweldig keepende keeper van Koningslust. Helaas voor Koningslust is olifantje te langzaam om de rebound goed weg te werken en kan Heibloem de 1-1 in schieten. De mannen van 3 proberen er alles aan te doen om het nog 2-1 te maken maar er is te weinig tijd. In de laatste minuut is er nog een vrije trap die door el shaarawy midden op de goal wordt geschoten. Hierna klinkt snel het eind signaal.

Veel vreugde is er niet na de wedstrijd. Wel zijn de mannen in voor een lindebuimpke na de wedstrijd.

Volgende week staat Beringe op het programma. Tot Dan!!