Eindelijk weer 3 punten!

... (intikker)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

22 maart 2015 10:45

Vandaag de wedstrijd tegen Beringe.  Op deze koude maar vrolijke morgen mogen we verzamelen bij café de poorter. 9:45 is niet iedereen aanwezig en is de eerste reserve al bekend bij vertrek. Eenmaal in Beringe aangekomen mogen we in lokaal 3 ons dingentje doen.  Na wat zoeken is het lokaal dan ook gevonden. De rode en zwarten shirtjes worden uitgedeeld en er wordt een mooi extra shirt uitgedeeld aan zusje.  De reden hiervoor is te lezen in het vorige verslag. We krijgen nog bezoek van de vlagger van Koningslust 4 die in Kessel moest zijn.

At meister en Billy maken de opstelling bekend en we mogen naar buiten.

Koningslust mag aftrappen. Rocky s hoort de kogel schreeuwen langs de lijn en vuurt het eerste schot. De eerste 5 minuten is het balbezit vooral aan koningslust zijde te vinden.  El Sharawy krijgt de bal en na wat bewegingen een mooi afstandsschot die in de rebound wordt gemist door zusje. Na 15 minuten heeft de muur een bal mogen op rapen.  Na 17 minuten verspeeld de keeper van Beringe de bal en El Sharawy schiet de bal in van afstand in het netje1-0.  Enkele minuten later krijgt Beringe de bal niet weg gewerkt en missers mag op de goal vuren. De keeper heeft hier wat moeite mee. The joker krijgt de bal en maakt een actie de 16 in hij schiet en met hulp van de tegenstander beland de bal in het netje 0-2. De 0-3 komt van bal tovenaar the Magic.  Hij dolt zijn speler en knalt de bal boven in de goal.  Iets later een fout achterin maar Beringe weet betonnen Basje niet te verslaan. Koningslust is sterker en blijft door duwen voor meer goalen in de laatste minuten van de 1e helft neemt the joker een goeie corner en Fish-eye knikt de bal er zo in.

In de rust is er weinig reden tot zeuren en de laatste wissel wordt door gevoerd.  De kogel komt er in voor Fish-eye.  El Sharawy doet zijn ogen nog 5 minuutjes dicht om weer goed te kunnen knallen in de 2e helft.

Beringe mag de 2e helft beginnen en Koningslsut neemt het balbezit alweer snel over.  De kogel promoveert zich tot circuskanon en schiet de bal over het enorme vangnet van 35 meter hoog dit allemaal gebeurd ook nog eens na een fluitsignaal voor hands. Het begin van de 2e helft mist wat precisie.  Na 15 minuten is koningslust weer gevaarlijk via een corner the joker krijgt de bal er net niet in.  Beringe werkt de bal slecht weg en  the Magic knalt de bal op de lat.  Een halve minuut later maakt zusje een actie en knalt de bal over.  Na 19 minuten breekt Beringe uit en de muur kan de 1-4 niet voorkomen. Koningslust probeert zich te herstellen en blijft drukken voor de 5e goal.  The joker maakt een actie over de linkerkant en legt de bal af op zusje.  De corner die hier op volgt is minder maar belandt bij het wegwerken voor de voeten van missers.  Een geweldige redding op een geweldig schot is het resultaat. El Sharawy neemt nog 2 vrije trappen.  Een als voorzet de ander als schot.  De Ploog eist een wissel omdat hij last heeft. Olifantje wordt zijn vervanger die na 5 minuten vraagt waar die eigenlijk staat. Juichert wordt tegen de vlakte gewerkt en fisheye doet zijn trainingsjasje al uit om er in te gaan.  Juichert kan gewoon door en Fish-eye mag zich weer aankleden. Een minuut later klinkt het eindsignaal. 1-4. Terechte overwinning die wel wat groter had mogen zijn.

De volgende wedstrijd is zaterdag 4 april op sportpark de lust.  RKSVN is dan de tegenstander.  Tot dan