Maasbree te sterk voor de geel-zwarten!

MVC'19 4 (zon)

... (scrimmage)
... (vrije trap)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

8 maart 2015 11:00

Vandaag de nummer een tegen de nummer twee oftewel MVC’19 komt op bezoek in Koningslust. Iedereen weet wat deze wedstrijd op het spel heeft. Maasbree de nummer 2 op de ranglijst met een wedstrijd minder dan Koningslust heeft alles in eigen handen. Koningslust nummer 1 heeft ook alles in eigenhanden maar dan moet er vandaag gewonnen worden.

Om 10:15 is iedereen netjes aanwezig in de kantine en mogen we ons om gaan kleden. Zwart en rood worden weer uitgedeeld voor wie basis en wie niet. De spanning is te voelen maar natuurlijk blijven de grapjes aanwezig. Na een serieuze warming-up maken At Meister en Billie de opstelling bekend.

Scheidsrechter J. Lormans die gister zijn verjaardag vierde (54) krijgt als verjaardag cadeau de topper te mogen fluiten. GEFELICITEERD nogmaals van alle mannen van 3!! Hij roept de mannen uit het lokaal en we mogen richting het hoofdveld van Koningslust.

We beginnen met de zon op de rug dat betekent dat Maasbree mag beginnen met de aftrap. Heel snel is duidelijk dat Maasbree geen genoegen neemt met een 0-0 en ze beginnen hun aanval offensief. Na enkele aanvallen die goed worden afgeweerd door keeper en verdedigers krijgt Maasbree een vrijetrap. Deze wordt natuurlijk voorgezet richting de luchtmacht van de Rood-witten die niet direct weet te scoren. Helaas krijgt niemand van Koningslust de bal weggewerkt en is het voor een speler van Maasbree niet moeilijk om de bal in te schieten 0-1. Na de aftrap blijft Koningslust hard werken om het 1-1 te krijgen. Er komen wat kleine kansjes voor de geel-zwarten. De sterke verdediging van Maasbree heeft het even moeilijk. Helaas komen ze ongeschonden door deze fase. Na een kans voor MVC’19 wil Koningslust te snel hervatten waardoor er onnodig balverlies wordt geleden. Dit verlies leidt tot een vrijetrap voor de Rood-Zwarten. Schijnbaar heeft Maasbree een Ronaldo in het team die de bal zo de kruising in schiet 0-2. De wedstrijd wordt feller. Aan beide kanten komen wat zwaardere overtredingen. Na 45 minuten fluit J.Lormans voor de rust.

Billie en At meister proberen orde op zaken te stellen en voeren wissels door. Hierna is het doodstil in het lokaal. Iedereen probeert te bedenken hoe we dit kunnen keren in nog een winst. Na 15 minuten lopen de geel-zwarten met opgeheven hoofd naar het veld. Waar ze er alles aan gaan doen om de punten hier te houden
.

Koningslust mag beginnen voor de 3e en hopelijk laatste keer. Na 5 minuten in de 2e helft weet de aanvaller van Maasbree de bal te ontfutselen bij betonnen Basje. Deze kans schiet hij koelbloedig in de linker onder hoek 0-3. Het geloof van Koningslust begint weg te vagen. De Mannen blijven vechten om de schade te beperken. Er komen wat kleine kansen van de voeten van Koningslust. Helaas kan niks een doorbraak forceren. Maasbree neemt ook geen genoegen met 0-3 en gaat nog vol voor de 0-4. Deze wordt gevonden op 25 meter van de goal af. Alles zit mee voor de rood-witten en het afstandsschot verdwijnt ook weer in de netten van Koningslust 0-4. Na de 90 minuten spelen fluit de scheidsrechter voor einde wedstrijd.

De geel-zwarten lopen aangeslagen van het veld af. De rood-witten worden gefeliciteerd met hun overwinning. Nu maar genieten van het enige goede van de dag het geweldig mooie weer.

Volgende week staat de wedstrijd tegen SVVH op het programma. Hier gaan de geel-zwarten hopelijk weer verder met winnen. Tot dan op Sportpark de Lust.