Koningslust Heer en Meester.

Helden 5 (zon)

Harm Caelers (schot)
Niels Jeuken (schot)
Luc Peeters (scrimmage)
Luc Peeters (schot)
Ron Pollaart (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

1 maart 2015 11:00

Op deze mooie zondagmorgen mogen staat de wedstrijd Koningslust - Helden op het programma. Helden die het Koningslust in de 1ste wedstrijd knap lastig maakten wordt niet onderschat. Iedereen is weer netjes op tijd in de kantine. De gebruikelijke verhaaltjes van wie wat doet op zaterdag zijn natuurlijk ook weer aanwezig.

Lokaal 2 is het vandaag het lokaal waar de rood en zwarte warmloop shirts worden uitgedeeld. De ploog zo grappig als die is zegt: De beste stuurlui staan aan wal. Dit natuurlijk na het ontvangen van een zwart shirtje. De warming-up verloopt goed en serieus de mannen willen vandaag namelijk winnen. De mannen worden naar binnen geroepen voor de opstelling. Na de opstelling vertellen de leiders nogmaals dat Helden niet onderschat mag worden. Scheidsrechter W.Verhaegh klopt op de deur en vraagt of we er klaar voor zijn.

Koningslust begint de wedstrijd met wind op de rug voor extra stootkracht. Het fluitje van de aftrap klinkt en de wedstrijd is van start. Na 56 seconden is het al raak voor de geelzwarte van Koningslust. Een goeie paas van The Joker bereikt de kogel die zijn naam eer aan doet en knalt het balletje in het net 1-0. Na 10 minuten zijn er welgeteld 73 toeschouwers de meeste hebben niet eens vernomen dat 3 al voorstaat. Na slordig balverlies van Helden legt de Kogel de bal af op the Joker en hij zet de 2-0 op het scorebord. Na 22e minuten komt via een corner de bal voor de voeten van Fish-eye die zijn eerste goal van het seizoen maakt. Daar waar hij gister niet wist te scoren doet hij het 2 minuten later weer 4-0. Na 2/3e van de eerst helft wil el pericoloso roso ook op het scorebord vermeldt worden. Hij schiet van af de 16 meter de bal in het net 5-0. Koningslust verzwakt niet en blijft kansen creëren. El shaarawy probeert het net als vorige wedstrijd nog eens van afstand en dit keer met succes 6-0. De scheidsrechter vindt het genoeg voor de 1ste helft en fluit voor de rust.

Billy en At meister vertellen in de rust dat de mannen goed spelen en in de 2e helft rekening moeten houden met de wind. Na 15 minuutjes mogen we weer het veld op.

De 2e helft begint wat rustig. De eerste echte kans is pas na een kwartier spelen in de 2e helft. Dit was een KOPkans voor de Kogel. Helaas ziet iedereen de bal richting de zijlijn vliegen. Het spel is rommelig geworden. Na wat geklungel van The Magic komt er in de 78e minuut toch nog verandering in de stand. Hij zorgt er voor dat Olifantje een niet te missen kans krijgt en hij tekent dan ook voor de 7-0. Dit maakt de dramatische 2e helft iets dragelijker. In de 86e minuut legt varkentje de bal nog af op Rocky S en hij neemt de 8-0 voor zijn rekening. Enkele minuten later fluit wedstrijdleider W. Verhaegh af en de 8-0 overwinning is een feit.

Volgende week is de topper tegen MVC’19 tot dan!!