Derby met een late winnaar!

Grashoek 3 (zon)

...
Harm Caelers (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

22 februari 2015 11:00

Na de carnaval mogen de mannen van 3 naar sportpark de peelrand te Grashoek. Deze derby heeft veel op het spel voor beide teams. Na een warme kop koffie bij 'de poorter' en zware onderhandelingen met Koningslust 4 hebben de mannen van 3 versterking gekregen van Jules bercules.

Aangekomen in grashoek worden we doorverwezen naar lokaal 5. In het lokaal aangekomen begint het hele team te zingen voor de trouwe supporters Tijs en Gies. De 2 mannen zijn afgelopen vrijdag 6 jaar geworden ze krijgen een lekker zak snoep van Jannes. Vader Heijnen ook wel bekend als Richard krijgt zijn zoveelste beterschapskaart.

Nu concentreren op de wedstrijd het wel bekende rood en zwarte shirtje uitdelen is begonnen. Opgevallen is dat de shirtjes bij sommige mensen wat strakker zit dan voor de winter. Conclusie: Shirtjes te heet gewassen natuurlijk. Nu is het tijd voor de warming up. Deze gaat serieus en je merkt dat er gewonnen moet worden.

De leiders maken de opstelling bekend en we moeten het veld op.

Het begin van de wedstrijd is erg rommelig waarin het eerste wapenfeit voor een ´graasvreater´. Na ruim 10 minuten HOTSEKNOTS voetbal zet koningslust uit het niets een mooi verzorgde aanval op. Met als gevolg een magische doelpoging die door de keeper via de paal als corner eindigt. In minuut 24 komt speedo terug van de wc en vertelde de mannen op de bank: Ik mos hel douwe. De wedstrijd blijft slordig en Grashoek krijgt kansjes op de eerste goal. Gelukkig is grashoek niet zuiver in de eind paas. Het noodlot slaat toe voor koningslust als een slechte paas naar de keeper te zacht gaat. LEE-HAY ziet zijn poging om de bal weg te werken achter hem in het doel vallen. 1-0 voor de ‘graasvreaters’. De mannen van 3 proberen echter nog iets  te doen in de 1e helft maar dit is tevergeefs en gaan met 1-0 achter de rust in.

Na felle woorden van de coaches en de aanvoerder gaan de mannen met opgeheven hoofd weer naar het veld.

De 2e helft begint wat rustiger de mannen van grashoek lijken al wat vermoeid en laat Koningslust wat meer hun eigen spel spelen.  In de 55e minuut is het grashoek dat via een slimme inworp gevaarlijk wordt. LEE-HAY heeft hier echter geen moeite mee en stopt de bal. Fish-eye die vers in het veld is gekomen krijgt een uitgelezen kan voor de gelijkmaker de keeper van Grashoek anticipeert hier goed op. Luttele seconde later krijgt diezelfde Fish-eye een grote kans met hoofd. Dit alles gebeurd na een geweldige solo van El shaarawy. Met nog maar 10 minuten te spelen probeert el shaarawy vanaf 30 meter scoren. De bal gaat rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Bij de volgende vrije trap valt de bal zeer gunstig voor de kogel en deze man weet er wel raadt mee 1-1. Grashoek mag aftrappen. Beide teams nemen geen genoegen met 1 punt en er wordt nog hard gevochten voor dat een goaltje wat nodig is. Met nog dik 5 min te spelen golft het spel op en neer. Juichert wordt gelanceerd en kan kiezen eigen succes of el shaarawy het werk laten doen. De man is zelfzuchtig. GELUKKIG MAAR!! Hij vindt de verre hoek van goal 1-2. De volgende minuten zijn zeer spannend en niemand voelt meer iets van de SIBERISCHE omstandigheden op het sportpark. FUUT FUUT eindsignaal. KONINGSLUST neemt de 3 punten mee naar koningslust en mag zich weer gaan wassen.

Euforisch zijn de mannen en genieten van het feest in het lokaal. De 2 trouwste supporters hebben zelf ook nog voor een traktatie gezorgd en komen deze brengen nog even langs brengen. De overwinning smaakt nog wat zoeter nu.

Volgende week mogen we thuis spelen tegen het o zo gevreesde Helden. Tot dan!!