Hard werkend 2e behaalt overwinning!

Bieslo 3 (zon)

... (e.d.)
Sander Kurvers (intikker)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 12

22 maart 2015 11:00

De eerste overwinnig na de winterstop smaakt zoet nadat er eindelijk weer eens hard gewerkt is in combinatie met beleving en de echte wil om te winnen.Koningslust krijgthet lager geklasserde Bieslo 3 op bezoek. Een ploeg waarvan in de uitwedstrijd nog met 0-5 vna werd gewonnen. De laatste weken heeft bewezen dat Koningslust geen enkele tegenstander mag onderschatten. Na het debacle een week eerder tegen VCH wilde Koningslust weer eens lekker voetballen, hard weken en winnen.
De wedstrijd begon aan Koninsglustzijde afwachtend. Bieslo stelde hier voornamelijk een enorme portie werklust tegenover. Wat resulteerde in felle maar faire duels. Na 25 minuten bleek dat Bieslo het tempo en de mate van werklust geen 90 minuten vol zou gaan houden en Koningslust kreeg langzaam maar zeker de overhand. Concrete doelpogingen leverde dit nog niet op. Extra zuur was het dat Bieslo op 0-1 komt door een eigen doelpunt van een Koningslust speler. Rust.
De tweede helft een feller en beter voetballend Koningslust wat met een aantal tactische omzettingen meer de overhand krijgt. Bieslo komt zwaar in de verdrukking en Koningslust scoort de gelijkmaker na een mooie aanval opgezet door een van onze 2 A huurlingen. Koninslust zet aan want als een ploeg het verdiende om te winnen was Koningslust het. En daar was iedereen zich bewust van. Na eerst nog een aantal kansen om zeep te hebben geholpen wordt de verdiende 2-1 uiteindelijk gescoort. Wederom uit een mooie aanval. Bieslo wilde toen wel nog, maar kon eigenlijk niet meer. Dit leverde geen problemen meer op voor de Koningslust defensie.
Een verdiende overwinning met, zoals ik hier boven al schreef, weer beleving, spelvreugde en hard werken. Een combinatie die een tijd weg leek te zijn. Extra smakelijk smaakten de diverse biertjes tijdens de derde helft. Gefeliciteerd mannen!!!