Koningslust pakt de 3 punten

Paul Heldens (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

7 december 2014 10:30

Op deze toch wel vroege (voor sommige echt te vroeg) en zeker koude morgen staat de wedstrijd Panningen 5 – Koningslust 3. Na het gebruikelijke slap lullen vertrekken de mannen van 3 naar Sportpark Panningen-Noord. Hier aangekomen willen de mannen zich snel gaan omkleden zodat ze snel aan de warming up kunnen beginnen. Helaas ging dit niet zo makkelijk want de deur van ons lokaal was nog op slot. De Terrein knecht van Panningen komt snel met de sleutel en laat ons binnen in het o zo mooie kleedlokaal waar de verwarming al goed stond te branden.

In het kleedlokaal begint het slapgelul weer en de mannen vechten als leeuwen om rode shirtjes. Dhr. Bos ook wel bekend als "de ploog" heeft de taak gekregen om deze uit te delen en blinkt hier in uit. Eenmaal mooi aangekleed gaan de mannen naar buiten om te beginnen aan hun Warming-up. Deze gaat serieuzer dan normaal het is al snel op te merken dat de mannen van 3 de punten kosten wat kost ook mee naar huis willen nemen. Na de warming-up mogen de mannen luisteren naar de oppeppende woorden van de coaches ook wordt er nog even verteld wie waar staat.

De mannen lopen met opgeheven hoofd naar het veld waar we ook weer onze trouwe supporters zien. Eenmaal op het veld wil de scheids toch even weten of we niet een illegale speler mee hebben genomen de pasjes worden gecontroleerd. Gelukkig is iedereen goedgekeurd door de scheids en mag de wedstrijd beginnen.

Koningslust mag beginnen en trapt af. Snel wordt duidelijk dat Koningslust alles geeft om te winnen. Het start offensief is goed en aanval na aanval wordt de verdediging van Panningen op de proef gesteld. El pericoloso roso schiet van 20 meter iets te letterlijk op het doel en raakt de lat. Olifantje speelt tegen zijn idool ‘haagie’ die niks in te brengen heeft tegen de ongekende kracht van hem en kan keer op keer over de linkerkant opkomen. Onze Joker kan helaas de keeper 1 op 1 niet verslaan. El shaarawy geeft een geweldige voorzet op maat op de kogel die de bal niet goed kan controleren. Koningslust is de ploeg met de kansen en geeft zelf weinig weg. Na 25 minuten zijn we dan toch doeltreffend!! OLIFANTJE haalt verwoestend uit vanaf 25 meter en de keeper probeert te duiken maar komt niet in de buurt van dit magnifieke schot. 0-1 meer als terecht staat koningslust op voorsprong. The joker komt nog eens de keeper tegen maar het lukt hem niet de keeper te passeren. De verdediging van Koningslust heeft het rustig en krijgt vooral ballen van medespelers. Een enkele uitbraak van Panningen houdt de mannen scherp.

We gaan de rust in met 0-1 en de coaches vertellen dat we goed spelen maar de kansen toch af moeten maken. Speler zitten elkaar aan te kijken en hopen toch op de befaamde uitspraak van Jannes. Na een lekker bakkie thee gaan de mannen weer naar buiten om het karwei af te maken.

De 2e helft begint klust sterk maar Panningen heeft zich ook herpakt en biedt meer weerstand. Koningslust blijft de sterkere ploeg en creëert nog kansen. Onze door Panningen opgeleide Rickie denkt wat El pericoloso roso kan, kan ik ook en ja hoor meneertje legt de bal ook netjes op de lat. El pericoloso roso weet net als The joker niet de keeper te passeren 1 op 1. Koningslust maakt het zichzelf moeilijk. Na een mindere uittrap kan Betonnen Basje de bal niet wegwerken waardoor de speler van Panningen 1 op 1 op de keeper kan aflopen en straft de fout koelbloedig af 1-1. Koningslust is 1 minuutje de weg kwijt en direct na de aftrap krijgt Panningen zomaar de kans op de 2-1. Gelukkig voor de mannen van 3 wordt deze fout niet afgestraft. Koningslust herpakt zich weer en gaat op jacht naar de verdiende 1-2 na wat op en neer voetbal krijgt de kogel de bal aan de rand van de 16 en zet hem geweldig voor waardoor RVD ook wel bekend als de juichert de bal netjes voorbij de keeper tikt. Hij viert zijn goal uitbundig met de mensen langs de lijn. Speedo Nick krijgt nog de kans op de 1-3 maar de bal mist helaas richting. Dan komt het verlossende fluitje van de scheids EINDE WEDSTRIJD 3 punten voor de mannen van Koninglust 3 zijn binnen.

Trots lopen de mannen van Koningslust 3 naar het lokaal om de overwinning te vieren. Hier krijgen ze ook nog van onze waterrat Gies een lekkere traktatie. Hij heeft zijn zwemdiploma A behaald en wou dit niet ongemerkt laten gaan.  Al met al een goed bevochten overwinning van 't 3e die na afloop van de wedstrijd de 3e helft aan gaat bij gromsbar.

Volgende week staat de laatste wedstrijd van 2014 op het programma tegen RKMSV 5 tot dan!!