Koningslust 3 - Bevo 3

Harm Caelers (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

2 november 2014 11:00

Het is vandaag zondag 2 november en zijn aanwezig op sportpark de Lust. Een nieuwe maand waarin Koningslust wil gaan knallen. Op deze eerste zondag  stond de wedstrijd tegen Bevo 3 op het programma. Op de ranglijst stonden de 2 teams bij elkaar in de middenmoot.

In het begin van de wedstrijd lijkt het alsof Gona nog niet wakker is. Het balbezit is niet goed en Beringe is feller in de duels. De passing aan Gona zijde is niet zuiver genoeg waardoor er niet goed van de eigen helft afgekomen wordt. Beringe geeft genoeg druk om het in de eerste 20 min. spannend te maken. Dan valt toch de goal voor Gona. Deze komt van de voet van debutant Jeffrey die voor het eerst minuten maakt voor Gona 3. Langs de kant dachten sommige dat de bal er niet in ging maar het fraaie lobje past precies en de bal raakt de touwen. Na de goal wordt Gona sterker en dit is in het voetbal goed te zien. Het is aanzienlijk beter dan in de eerste 20 minuten. Dit levert zo nu en dan wat kansjes op maar nog geen doelpunt. Dan is er in de 35e minuut een aanval en Jeffrey wordt weggestuurd aan de rechterkant. Hij levert een prima voorzet en deze wordt goed binnen geschoven door Roel. De doelpuntenmaker is zo enthousiast dat hij applaudisseert voor zichzelf, blijkbaar een nieuwe manier van juichen. Niet veel later is er weer een aanval, dit maal vanaf de linkerkant. Kay kan rond de 16 meter een pass geven op Roel en deze scoort zijn 2e van de middag. 38e minuut is de stand 3-0, dit is ook tevens de ruststand.

Na rust zijn beide teams goed uit de kleedlokalen gekomen wat het voetbal gaat over en weer. Voor zover zijn er niet veel kansen geweest maar dan heeft Roel de bal op de rechterkant. Dit is na ongeveer een kwartier spelen in de tweede helft. Roel heeft na zijn 2 doelpunten goede zin en gooit de trukendoos open, dit oogt fraai maar er komt geen goede kans uit. Dan is er in de 70e minuut een kans voor Ronny maar dit schot treft de buitenkant van de paal. Dan wordt de maker van het 2e en 3e doelpunt gewisseld voor de nieuwe aanwinst Daniel. Ook hij maakt voor Gona 3 de eerste officiële minuten. Dan mag Remco heel even schrijven en op dat moment moet Paul het veld geblesseerd verlaten. Remco schrijft dat helaas Jill niet het veld op komt voor Paul die wat met wat pijntjes op de grond lag. Dan gaan we weer verder en zitten we inmiddels in de 83e minuut van de wedstrijd. Na een pass van Kay op Ronny komt de bal een beetje uit de kluts stil te liggen achter Ronny en kan Harm er met de bal vandoor op de keeper af. Deze een op een kans tegen de keeper wordt goed afgerond door de spits en hij brengt de stand op 4-0. Dan volgt toch weer de laatste aanval van Gona met een voorzet op Daniel. Hij weet echter de bal niet tegen de touwen te werken maar de aanval gaat door. Daniel is nog altijd in balbezit en geeft met een leep balletje Rens de vrije doortocht en zo wordt er in de 90e minuut de 5-0 gemaakt. Dan volgt zowaar de laatste aftrap van de wedstrijd en deze wordt meteen geschoten op onze keeper Rob die een goede wedstrijd keepte. De scheids fluit af met de eindstand van 5-0. Heren een mooie wedstrijd om te zien met goede doelpunten en natuurlijk de belangrijke 3 punten gehouden in Koningslust.