MVC’19 4 – Koningslust 3

... (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

26 oktober 2014 10:00

Vandaag staat dé wedstrijd op het programma me de trainers strak in het pak. Trappen we af op een vroege zondagmorgen. De eerste kans in de wedstrijd komt van Koningslustzijde en op naam van Stan maar die krijgt de bal niet tussen de palen. De eerste vijf minuten van de wedstrijd zijn verstreken en Maasbree krijgt meer grip op de wedstrijd. Na wat geklungel achterin van Bree komt er een serieuze kans van Ron maar die schiet de bal helaas aan de verkeerde kant van de paal. Er zijn inmiddels 25 minuten verstreken en de 0-1 wordt binnen getikt door Paultje na een prima voorzet van Niels. Na 33 minuten komt Maasbree terug op gelijke hoogte via een kopbal over doelman Rob heen en staan beide teams weer op gelijke hoogte 1-1. Aan Koningslustzijde komt er een slotoffensief in de laatste minuten van de eerste helft maar de bal valt vooralsnog niet tegen het net. Maar dan plotseling na een lage voorzet van Ron van maakt Rens een actie en schiet de 1-2 binnen. Hij bereikt meteen zijn hoogtepunt met juichen! Remco is  verder uit zichzelf gaan warmlopen in de hoop in de tweede helft erin te mogen komen.

Na een warme kop thee in de rust komt Maasbree in de 48e minuut eruit, hier valt de 2-2 uit. 5 minuten na rust wordt door een rare beslissing van de scheids Ron 10 minuten uit het veld gestuurd. Dan volgt er weer een uitbraak van Breetse kant na een foute terugspeelbal maar gelukkig gaat het schot over de goal. Met 10 man wordt er nog aardig voetbal gespeeld en is Koningslust de bovenliggende partij maar de passing is nog wat te slordig. Dan in de 66e minuut wordt doelpuntenmaker Rens gewisseld en komt Leroy Janssen het veld in. Joey Strijbos komt dan weer terug het veld in waarvoor Luc langs de kant komt zitten. De passing gaat nog steeds erg slordig. En er worden nog maar weinig kansen gecreëerd. In het laatste kwartier wordt Leroy nog een keer gevaarlijk maar het schot op goal gaat over de lat. Het eindigt met 2-2 en de punten worden gedeeld.