Zege Koningslust 3 op Helden 5

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

12 oktober 2014 11:30

12-10-2014 Helden 5 – Koningslust 3

Op een mooie zondagmorgen gaan de heren van het 3de goed uitgeslapen naar Helden voor de wedstrijd tegen Helden 5. Koningslust start de wedstrijd vol goede moed en de gedachten dat het een reputatie heeft op de vroege openingstreffer. Het is echter Helden dat het net voor de eerste keer laat bollen. 7e min. 1-0. Roel “the magic” deed een trucje waarna paul de paal raakte. Koningslust bleef druk zetten in de hoop op de aansluitingstreffer en met succes! Het is Roel “the magic” Smedts die de 1-1 binnenschiet. Dit gebeurde in de 9de minuut.

Rens raakt geblesseerd. Kaj komt hem helpen i.p.v. onze nieuwe lieftallige, talentvolle verzorgster Jill. Eenmaal Rens dit in de gaten had liet hij duidelijk merken dat hij hier niet blij mee was.

In de 14de minuut was het Paul Heldens die mocht juichen nadat hij de bal, aangespeeld door Niels, gemakkelijk binnen kon werken omdat de keeper van mening was dat de bal over de achterlijn was geweest. 1-2. Enkele minuten later, 22ste minuut, is het Harm “de kogel” Caelers die oplettendheid vertoont en de 1-3 fraai, in de kruising, binnenschiet.

Roel “the magic” raakt geblesseerd. Hiervoor komt onze nieuwe speler Daniël Turkenburg (DT) in het veld. Koningslust is het restant van de eerste helft vele beter dan Helden, dit resulteert echter niet in doelpunten. Ruststand. 1-3.

De 2de helft start met één wijziging, de prima spelende Rick wordt vervangen door “betonnen” Basje. Helden is fel teruggekeerd op het speelveld. Dit resulteerde in een kansje welke Rob prima keerde. Koningslust weet goed met deze druk om te gaan en weet zodoende ook haar kansjes te creëren. DT werd bijvoorbeeld prima de diepte ingestuurd en Stan raakte met een van richting veranderd schot de verkeerde kant van het net. Het is echter Helden dat voor het eerste doelpunt van de tweede helft zorgt. Een vrije trap werd in eerste instantie nog geblokkeerd door de muur, maar een attente Heldenaar was er vroeg bij en tikte binnen. 2-3. Dit doelpunt deed Koningslust besluiten om een dubbele wissel door te voeren. Harm en Rens out. Kaj en Mark in. Deze gouden wissel leverde vrijwel meteen rendement op doordat Kaj in liggende positie de bal wist binnen te werken. 2-4. Harm voorspelde al dat de scheidsrechter wispelturige beslissingen zou maken. In de eerste helft was dit al enkele malen duidelijk en in de tweede helft werd DT om een pietluttige reden de zijlijn gewezen. Tijdstraf van 10 minuten. Helden krijgt langzamerhand het geloof op resultaat. Dit leverde enkele rommelige situaties voor Koningslusters doel op, met uiteindelijk de aansluitingstreffer. 3-4. Ron is leeg gestreden en wordt vervangen door Harm “de Kogel”. Even later wordt ook “stalen” Paultje vervangen door Rens. Koningslust heeft het geluk dat het Rob in de goal heeft staan die met enkele reddingen 100% doelpunten voorkomt.

Harm krijgt de bal door Helden in de voeten gespeeld en haalt verwoestend uit. Helaas kwam dat ten nadelen van de richting. Mis. Einde wedstrijd. Een verdiende 3-4 winst voor Koningslust 3 dat zich door deze driepunter begint te melden aan de top van de ranglijst.