De eerste overwinning

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 405

17 mei 2014 10:00

R. Krekels

De dag diende zich stralend aan. De voorspellingen waren nog mooier. Een lekker zonnetje, een licht windje: ideale omstandigheden voor de thuiswedstrijd tegen GKC.
Al in de eerste minuur ging de zon voor onze jongens nog feller schijnen toen Stan een solo doeltreffend afrondde en daarmee de 1-0 op het scorebord zette. In de fase die daarop volgde kregen de toeschouwers een gelijkopgaande wedstrijd voorgeschoteld. Daarbij hadden de blauw-zwarten uit Midden-Limburg weliswaar het betere van het spel, maar uit counters wisten onze jongens toch ook nog regelmatig gevaar te stichten. In de 14e minuur waren het de gasten die dan toch wisten te scoren en de stand op een verdiende 1-1 brachten. In de 21e minuut volgde zelfs de tweede treffer voor de gasten. Binnen een minuut wist de na een rustbeurtje opnieuw ingevallen Stan de stand weer gelijk te trekken. De 2-2 stand die daarmee werd bereikt, bleek ook de ruststand te zijn.
Na de rust volgde hetzelfd scenario als aan het begin van de wedstrijd. Binnen een minuut wist Stan te scoren. En ook nu werd die treffer gevolgd door een gelijkopgaande strijd tussen beide teams. In de 37e minuut werd het scenario van voor de rust echter doorbroken door Stans vierde treffer van de dag. Even dachten spelers en fans dat het nu een kwestie van uitspelen was, maar binnen een minuut wisten de jongens en meisjes uit Grathem-Kelpen-Oler de aansluitingstreffer alweer te scoren. Met nog ruim tien minuten te spelen, kon de wedstrijd nog alle kanten op. De coaches van Koningslust zetten alles op alles om de voorsprong vast te houden en kozen voor een versterkte verdediging. Met Gijs en Jonas in het centrum, geholpen door de goed keepende Freek en ondersteund door alle medespelers werd de voorsprong vastgehouden tot aan het eindsignaal van de ook dit keer weer onberispelijk fluitende scheidsrechter.
De eerste overwinning van deze competitie was daarmee een feit. Komende week volgen nog twee wedstrijden. Maandag uit tegen hekkensluiter Roggel en daarna op woensdag de laatste wedstrijd tegen Egchel. De middenmoot lonkt.