Koningslust verliest met grote cijfers

Meterik 1 (zon)

... (kopbal)
...
... (intikker)

Mannen zondag, 1, 6e klasse C

4 mei 2014 14:30

Laarhoven, S.

Koningslust, heeft na de gelijk gespeelde wedstrijd van afgelopen week tegen SVSH ,de kans om kampioen te worden niet meer in eigen hand.

Om zeker te zijn van promotie is het vandaag zaak om tenminste   gelijk te spelen. Meterik  zal er alles aan doen om de volle winst mee naar huis te nemen om zo nog een kans te krijgen op directe promotie , want dat zou bij eventueel punt verlies van Koningslust in de laatste wedstrijd op 11 mei  betekenen dat  zij tweede worden ,wat een ticket betekend voor de 5de klasse.

Voor beide partijen staat er dus veel op het spel en dat is duidelijk te merken aan het aantal bezoekers , die op het sportpark de lust aanwezig zijn.

Meterik is zich beter , dan Koninglust ,bewust van de mogelijkheden die zij nog hebben en begint de wedstrijd dan ook met veel overtuiging ,er wordt de Koningslust spelers geen kans gegeven om de bal lang in de ploeg te houden en bij balbezit , met de snelle buiten spelers de bal voor het doel van Dennis Janssen te schieten , hieruit ontstaan diverse kansen die  maar net gemist worden.

In de 5de minuut krijgt Meterik een vrije trap op 20 meter van het doel van Dennis Janssen ,

De bal gaat net naast. Twee minuten later is het Koningslust dat een  vrije trap mag nemen op 20 meter van het Meterik doel de bal wordt weggewerkt maar kan opnieuw worden ingeschoten  en Peter Janssen krijgt de kans op de 1-0 Jammer genoeg staat hij buitenspel.

Even later is het Bram Rongen die zijn schot maar net ziet overgaan .

Meterik heeft het betere spel en maakt het door heel goed en strak te dekken moeilijk voor Koningslust om goed op te bouwen.

In de 20ste minuut gaat Bram Rongen goed door en wordt in de 16 meter neergelegd maar de scheidsrechter ziet hier geen penalty in.

Even daarna is er een aanval van Meterik op rechts de rechts buiten is te snel voor de verdediging van Koningslust de voorzet komt op maat bij de links half  Tom Verbong ,die de bal prima inschiet en de 0-1 op het scorebord zet .

Gezien het spelbeeld een terecht doelpunt . Geen twee minuten later is het weer raak, een misverstand in de Koningsluster verdediging zorgt er voor dat Dirk van Rengs de bal in een leeg doel kan schieten voor  de 0-2 .

De volgende aanval van Meterik eindigt op de lat.  Bij een aanval van Koningslust wordt Nick Rongen net binnen de 16 meter neergelegd maar de scheidsrechter geeft een  vrije trap net buiten de 16 meter de vrije trap wordt door de Meterik verdediging weggewerkt maar komt voor de voeten van Anton Eggers die de bal maar net naast schiet.

Aan de andere kant heeft Meterik meer geluk en weer is het Dirk van Rengs die de bal met een prima schot achter Dennis  Janssen schiet.

Met een 3-0 achterstand is het rust en moet Ruud van Enckevort met een goed plan komen om deze achterstand weg te werken.

De tweede helft geeft helaas geen verbetering het spelbeeld blijft hetzelfde een sterker Meterik en een Koningslust dat het wel probeert maar geen geluk heeft. En zo zien we Meterik uitlopen naar een 0-6 eindstand .

Voor Koningslust is het zaak zich deze week te herpakken en tegen Hegelsom de volle winst te pakken zodat we  direct promoveren .