Een mooie pot.

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 405

15 maart 2014 10:00

J. Theeuwen

Na een week met bijna zomerse temperaturen, deed het weer vandaag een stapje terug. Met 10 graden was het wel lekker weer voor een stevige pot voetbal. De toeschouwers die daarvoor kwamen, werden op hun wenken bediend. Maarheeze E2 en Koningslust E1 maakten er samen een heerlijke wedstrijd van.

Vanaf het begin was het een wedstrijd waarin beide teams het doel van de tegenstander opzochten. Maarheeze een klein overwicht en Koningslust snel in de tegenaanvallen, daarbij ondersteund door de bij vlagen stevige wind. De aanvallen over en weer leverden in eerste instantie wel kansen op, maar voor een eerste doelpunt moesten de toeschouwers wachten tot de 10e minuut. Na een afgeslagen aanval van Maarheeze opende Stan de score: 1-0. Helaas konden onze jongens niet lang van deze voorsprong genieten. Twee minuten later kreeg Gijs een voorzet ongelukkig tegen zijn been waarna de bal achter Freek in het doel verdween. In de 20e minuut kwamen de bezoekers zelfs op voorsprong na een goed uitgespeelde aanval. Toen was het de beurt aan de geel-zwarten om de score snel weer gelijk te trekken. Met een geweldige uittrap wist Freek in een keer Stan vrij voor de keeper te zetten. Stan aarzelde niet en zorgde voor de gelijkmaker.

Na de rust eenzelfde gelijkopgaande wedstrijd. Alleen hadden nu de gasten de wind mee en moesten onze jongens de wind trotseren. Dat ging ze goed af. Uit een voorzet van Mike zette Stan in de 30e minuut onze jongens opnieuw op voorsprong. En met een bekeken lobje vergrootte hij in de 36e minuut de marge zelfs tot twee doelpunten. Helaas kon die voorsprong niet vastgehouden worden. Met nog zo’n vijf minuten te gaan werd de achterstand door de oranjehemden teruggebracht tot een doelpunt. Een minuut later zelfs de niet onverdiende gelijkmaker. In de minuten die volgden tot het eindsignaal leefden de supporters aan beide zijden tussen hoop en vrees. Een schot van Maarheeze op de lat, een kansje voor Gijs. Tot scoren kwamen beide teams echter niet meer en de 4-4 was dan ook de verdiende uitslag van een wedstrijd waarin onze jongens vol inzet alles gegeven hebben.