Koningslust JO9-1JM - VV GKC F1

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 406

22 februari 2014 10:00

J. Wijnands

Na een winterstop waarin de winter de grote afwezige was stond vandaag de eerste competitie wedstrijd op het programma namelijk Koningslust F1 - vv GKC F1.

Voor diegene die dit niet bekend in de oren klinkt, GKC staat voor Grathem Kelper Oler combinatie. Gezien het feit dat alle geplande oefenwedstrijden door weersomstandigheden waren afgelast, kon de technische staf alleen maar afgaan op het getoonde spel en inzet in de trainingen en hun intuïtie. Doordat er een paar transfers gedurende de winterstop waren uitgevoerd, was het voor enkele spelers en speelsters even wennen aan hun nieuwe positie. De wedstrijd begon met het voorzichtig aftasten, en er gebeurde weinig voor beide goalen. Ruim voorbij de helft van de eerste helft kon GKC een gaatje vinden in de Koningsluster defensie, 0-1. De voorsprong was niet echt verdiend en enkele minuten later konden we dan ook de verdiende gelijkmaker noteren door een mooie solo. In de rust werd de ook al koude ranja gretig genuttigd. Na de rust eenzelfde spelbeeld, en wederom was GKC een voorsprong “kreeg”. De ruggen werden gekromd en GKC werd flink onder druk gezet, en we kregen zelf enkele grote mogelijkheden om de gelijkmaker te scoren. Doordat er steeds meer op de aanval werd gespeeld werd de koningsluster verdediging iets verwaarloosd. En 2 minuten voor het eind gooide GKC dan ook de wedstrijd op slot door de 1-3 te scoren.