Overwinning!

Koningslust JO11-1

Roggel E2

Stan Vaessen (schot)
Mike van den Heuvel (vrije trap)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 402

9 november 2013 10:00

R. Krekels

Zaterdag 9 november. De dag van Sint Maarten. Maar ook de dag van de kans op een overwinning. Als het al een keer kan gebeuren dit seizoen, dan is het vandaag.

Roggel E2 komt op bezoek, en Roggel is samen met onze mannen de rode lantaarndrager van de 2e klasse 402. Op doelsaldo staan de wit-zwarten echter helemaal onderaan. De jongens hebben er zin in, en met een overwinningspremie in de vorm van jellie-beans in het vooruitzicht wordt in de vertrouwde opstelling afgetrapt.

De ploegen zijn aan elkaar gewaagd, en aan beide zijden wordt voorzichtig gespeeld. Risico’s worden niet genomen en op een paar kansen voor beide teams na gebeurd er weinig in de eerste helft. Het mag van de leiders ook allemaal wel wat feller en scherper, en dus volgt in de rust de onvermijdelijk peptalk. Als we vandaag willen winnen, zal ervoor geknokt moeten worden…..!

De peptalk  heeft zijn uitwerking en er staat een heel ander GONA aan de aftrap van de tweede helft. De aanval wordt direct ingezet en de gasten uit Roggel worden in de verdediging gedrukt. Binnen 10 minuten is het na een loepzuivere hattrick van Stan 3-0 en is de wedstrijd beslist. In de 41e minuut scoort Mike vd Heuvel de 4-0, en in de 43e minuut wordt de Roggelse verdediging helemaal dolgetikt en is het Mike Ummenthun die de bal uiteindelijk onder de lat in het doel jaagt: 5-0. Tegelijkertijd wordt achterin door een solide, hardwerkende verdediging geen kans weggegeven.

Na de 5-0 nemen onze jongens vervolgens wat gas terug, en op een gelukkige manier krijgt Roggel in de 48e minuut zelfs nog de eretreffer. Een schot op goal wordt  van richting veranderd, en Freek, die zoals gewoonlijk weer een foutloze wedstrijd keept, is kansloos. In de 49e minuut is het uiteindelijk Mike van de Heuvel die uit een vrije trap de eindstand op 6-1 zet.

Een puike prestatie van onze jongens, die in het kleedlokaal en in de douche wordt gevierd als een kampioenschap.