Een wedstrijd met twee gezichten

Koningslust JO11-1

Egchel E1

24 augustus 2013 10:00

J. Theeuwen

In de eerste helft zagen de toeschouwers een eenzijdig spelbeeld. Egchel speelde vol op de aanval, had een groot overwicht, maar wist dankzij goed keeperswerk van Freek en goed verdedigend werk van onze backs en ausputzer het net in eerste instantie niet te vinden. Uit snelle counters wisten onze jongens wel te scoren. Met name Stan en Mike van den Heuvel staken telkens met een paar snelle passes de vijandelijke helft over. De eerste drie counters werden door Mike vakkundig afgemaakt. Een onvervalste hattrick was  het gevolg. Stan bracht daarna de stand nog op 4-0. Kort voor de rust scoorden de oranjehemden voor de eerste keer. 4-1 bij rust.
Na de rust drongen de Egchelnaren nog meer aan, maar anders dan in de eerste helft, wisten zij het net nu wel vaker te vinden. Bovendien stond hun verdediging beter en raakten onze spelers een beetje door hun conditie heen. Er was geen houden aan en met nog zo'n tien minuten te spelen kwamen de bezoekers zelfs op een 5-4 voorsprong. Aanleiding voor onze jongens om er nog een klein offensief uit te persen. Na een afgeslagen corner wist Mike van den Heuvel met de binnenkant van zijn linkervoet dan toch nog de gelijkmaker te scoren.
In de laatste minuten was het zaak de verdediging gesloten te houden. Met veel kunst- en vliegwerk lukte dat. Een zwaar bevochten gelijkspel na een mooie pot voetbal.
Volgende week: bekertoernooi en daarna kan de competitie beginnen. Nog even aan de conditie werken en we zijn er klaar voor.