Eindse Boys E2 - Koningslust JO11-1

Stijn Theeuwen (intikker)

E-Pupillen (najaar), E1, 2e klasse 403

27 oktober 2012 9:15

Na 2 weken geen kompetitie verplichtingen te hebben gehad stond vandaag Eindse boys E2 op het programma. Doordat vv Koningslust nu een E2 rijker was geworden waren er enkele mutaties binnen het team ten opzichte van de voorgaande wedstrijden. We vertrokken na enkele minuten vertraging, door het ontbreken van een speler, richting Nederweert-eind.  Om exact 9:15 begonnen we aan de wedstrijd. Het viel wel meteen op dat enkele spelers van Eindse boys, een kop groter waren dan onze boys. Doordat het vrij koud was, kwamen beide partijen moeilijk op gang, op de door nachtvorst geteisterde witte grasmat.  Na enkele minuten moest Freek al vol aan de bak, en kon het schot tegenhouden, maar de bal niet onder controle krijgen, waardoor Eindse boy met een intikker de score kon openen. Halverwege de 1e helft werd Freek opnieuw gepasseerd, door een onhoudbaar schot in de kruising.  Onze boys werden toen mogelijk bevangen door de koude omstandigheden, want de Eindse boys konen de score makkelijk uitbouwen tot 4-0. Net voor de ranja werd er toch nog door onze boys gescoord 4-1. De ranja smaakte blijkbaar zo lekker dat enkele spelers bij aanvang van de 2e helft nog aan het nagenieten waren, waardoor er niet goed opgelet werd, en werd de score binnen 1 minuut al weer verhoogd werd naar 5-1.  Onze boys schrokken wakker van deze snelle tegentreffer, want de rest van de 2e helft werd een stuk beter gevoetbald en daaruit kwamen dan ook diverse doelpunten. We konden zelfs de Eindse boys naderen tot op 2 doelpunten, 6-4, maar toen werden er weer gewisseld bij de Eindse boys, waardoor het slotakkoord voor hun was en de eindstand op 8-4 gezet werd.  Op baisis van alleen de 2e helft was een gelijkspel een terechte uitslag geweest, maar een wedstrijd bestaat uit 2 helften.   Op zich hebben de Eindseboys vandaag dus verdiend gewonnen, maar voor ons is het wel raadselachtig, hoe dit team alle voorgaande wedstrijden kansloos had kunnen verliezen.