net niet

RKESV E2

E-Pupillen (voorjaar), E1, 2e klasse 406

12 mei 2012 10:00

Vandaag de topper tegen El op het programma. Al weken waren onze dames en heren er over bezig..........we kunnen misschien wel kampioen worden.....
En juist vandaag, de laatste wedstrijd van het seizoen ging het erom. We hadden genoeg aan een gelijk spel en El moest winnen.

Vanaf de eerste minuut ging het erop. Het eerste kwartier had Koningslust de beste kansen maar deze werden helaas niet benut. Daarna kwam El beter in de wedstrijd maar door goed verdedigen werd een 0-0 ruststand bereikt. De tweede helft had alles in zich wat bij een finale hoort. Tot de laatste minuut was het spannend en konden beide teams kampioen worden. El opende de score maar Boy maakte enkele minuten later gelijk. Er werd met veel inzet gevoetbald en beide teams wilden winnen. zo'n 5 minuten voor het einde maakte El de 1-2. Koningslust gaf niet op en de paal en lat werden nog geraakt maar de gelijkmaker zat er niet meer in. Vreugde en verdriet stonden langs mekaar, een spannender slot had niemand kunnen bedenken.

Na afloop kregen we van Wil nog een mooi bosje bloemen voor de welverdiende tweede plaats. De ouders hadden nog friet gebakken en de champagne werd met veel enthousiasme onkurkt.

El proficiat met jullie kampioenschap en veel succes volgend jaar.

Boy en Mick moesten nog uitmaken wie zich penalty kampioen mag noemen van de E in de najaarscompetitie. Boy was de gelukkige en mag mee doen om de penaltybokaal.

Dames en heren, jullie hebben een heel knappe prestatie geleverd. Ga zo door.