Koningslust JO11-1 - VV Kessel E3

... (intikker)

E-Pupillen (najaar), E1, 2e klasse 406

24 september 2011 10:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen Kessel op het programma. Tijdens de Jaco voetbaldagen hadden de heren al kennis met elkaar gemaakt dus we wisten dat we met een goede tegenstander te maken hadden. De eerste minuten van de wedstrijd waren voor ons. Boy soleerde vanaf eigen helft naar de Kesselse goal en scoorde de 1-0. Even later deed hij dit nog een keer: 2-0. Daarna kwam Kessel beter in hun spel en bogen de 2-0 achterstand om in een 2-3 ruststand. De pauze werd gebruikt om bij te tanken en om de tactiek voor de tweede helft aan te passen. Door flinke inzet en geloof in eigen kunnen kwamen we weer terug in de wedstrijd. Door pech in de afronding bleef de gelijkmaker lang op zich wachten. Echter uit een afgeslagen corner kwam de bal voor de voeten van Vinnie die met een bekeken schot de 3-3 verzorgde. Loon naar werken. Daarna was de koek op en werd Kessel gevaarlijker. Dit kwam ook doordat het leek of enkele heren bij ons moe waren. Neemt niet weg dat Kessel met knap voetbal de overwinning opeiste. 3-6 werd de eindstand. Lange tijd zat er een gelijkspel in maar op basis van de laatste 10 minuten verdiende Kessel de overwinning. Dergelijke wedstrijden zijn goede leermomenten en geeft aan dat we nog het één en ander kunnen leren. Volgende week gaan we er weer voor!

Boy, Jesse, Kai en Sjoerd benutte hun penalty