Baarlo 4 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Baarlo 4 (zon)

Mannen Zondag reserve, 2, 5e klasse 515

6 september 2009

Beste lezers, vandaag werd de eerste officiële competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen gespeeld. Het was dan ook reëel om een extra gretig, fris en gemotiveerd GONA 2 te verwachten. Of dit het geval was, is moeilijk te beoordelen, maar feit is wel dat we tot ongeveer de 15e minuut moesten wachten voordat we ons eerste duel winnend afsloten. Voorheen was Baarlo, onze tegenstander van vandaag, telkens de sterkere. Logischerwijs leidde dit eerst tot een aantal kansen, en later ook tot de openingstreffer van Baarlo. Zelf konden we hier slechts enkele ongevaarlijke invasies van het vijandelijk strafschopgebied tegenover zetten. We konden dus met een 1-0 achterstand aan de thee. In de 2e helft werd er gezocht naar de 1-1. Hierbij werden de tekortkomingen en onmacht pijnlijk blootgelegd. Erger nog, zelfs in deze fase waren het wederom de rood-zwarten die het meeste aanspraak maakten op een goal. De enige reden dat de wedstrijd tot het einde spannend bleef, was het uitstekende werk van de uitblinkende sluitpost. Vandaar ook, dat de nederlaag als verdiend omschreven kan worden. Volgende week zal er iets moeten veranderen om tot een goed resultaat te komen. Misschien dat de nieuwe shirts die dan in gebruik worden genomen het startschot kunnen betekenen voor een nieuwe periode.