Griendtsveen 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

Griendtsveen 1 (zon)

Toon van Veghel (schot)
John van Maris (schot)
rob van Grunsven (schot)
Rik Wijnands (vrije trap)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

13 december 2009 14:30

Jongkind, A.H.

Koningslust glijdt uit in Griendtsvreen

“Het eindsignaal van scheidsrechter Jongkind klinkt nanegentig minuten op de eerste plaats voor Griendtsveen als muziek in de oren. Op de tweede plaats geldt dat voor geel-zwart uit Koningslust. GONA wordt dan verlost van een wedstrijd die het predikaat “kwelling” mag voeren.

GONA is deze koude zondagmiddag niet in staat om het Griendtsveen lastig te maken, laat staan recht te laten gelden op de drie punten. Na een honderd seconden kijkt GONA, na een treffer van Toon van Veghel, al tegen een “kansloze” achterstand aan. Daarna weet GONA geen voetbalvuist te maken en zodoende speelt geelzwart GONA blauwwit Griendtsveen in de kaart dat de voorsprong gemakkelijk kan verdedigen. Weliswaar komt GONA , Rik Wijnands schiet een vrije schop rechtstreeks binnen, in de 38e minuut op gelijke hoogte maar slechts drie minuten later gaat GONA letterlijk en figuurlijk onderuit. Doelman Dennis Janssen glijdt uit bij een uittrap die op de voet van John van Maris belandt. Deze kan het verlate Sinterklaascadeau of vroege Kerstcadeau wel waarderen. Griendtsveen gaat met de 2-1 voorsprong de rust in.

De tweede helft is net zo koud als de eerste. GONA loopt achter Griendtsveen en de feiten aan. Geelzwart kan het spel niet maken en daardoor ziet Griendtsveen de minimale voorsprong niet in gevaar komen. Het is zelfs zo dat Griedtsveen de beter mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden onbenut laat. In de 79e minuut schiet Rob van Grunsven de, voor Griendtsveen bevrijdende, 3 -1 binnen. GONA moet dan nog ruim tien minuten op het eindsignaal wachten alvorens het de warme douche op mag zoeken. Ongetwijfeld zullen er veel redenen gezocht worden voor deze , met afstand, zeer matige vertoning van geelzwart.

Aanstaande zondag komt VCH op bezoek. Dan zal er één GONA staan dat als één man voetbalt. Na negentig minuten weet de geelzwarte aanhang dan: “Dat hebben ze dan van de wedstrijd tegen Griendtsveen geleerd!”

“Altijd Lastig!!!”