Koningslust 1 (zon) - Grashoek 1 (zon)

Grashoek 1 (zon)

Bram Rongen (schot)
Nick Rongen (schot)
Bram Rongen (schot)
Job van Hoof (schot)
Bart van Mullekom (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

6 december 2009 14:30

Klooster, J.

Koningslust en Grashoek in evenwicht in een doelpuntrijke derby.

De laatste Heldense derby tussen Koningslust en Grashoek in het sportpark De Lust is geëindigd in 3-3. De 175 toeschouwers kregen waar voor hun geld en zagen in de stromende regen een zeer spannende pot voetbal, waarin vaak op het scherpst van de snede werd gestreden. Beide ploegen kunnen met een punt leven. Grashoek nog meer dan Koningslust, omdat de bespelers van De Peelrand nu eindelijk van die laatste plaats zijn verlost.

Voor de wedstrijd werd een minuut in stilte in acht genomen ter nagedachtenis aan Frits Fleuren Deze GONA man in hart en nieren overleed op 77-jarige leeftijd en was zestig jaar lid van de vereniging. Daarom droegen de spelers van Koningslust een rouwband.

Direct na het beginsignaal van scheidsrechter Klooster uit Budel ontwikkelde zich een veel belovende start. De in blauwe shirts gestoken gasten verschenen een paar maal gevaarlijk voor het doel van Dennis Janssen. Vooral op rechts was Job van Hoof de grote aandrijver. Ook de geelzwarten van GONA zaten niet stil. Jesper Janssen kwam over rechts goed door. Zijn mooie lob ging over Jim Craenen maar ook over het doel van Grashoek. Dan brak er een periode aan met Grashoek als betere ploeg. Dit kwam in de 23e minuut tot uitdrukking in een voorsprong van de bezoekers. Job van Hoof haalde hard uit. Zijn schot werd nog iets van richting veranderd, waardoor de bal achter de kansloze Dennis Janssen verdween. 0-1.

GONA ging op zoek naar de gelijkmaker. Jesper Janssen glipte door de ver opgedrongen Grashoekse defensie maar strandde op de goed uit zijn doel gekomen Jim Craenen. Die gelijkmaker kwam er toch. In de 34e minuut werd een vrije trap van Roel Wijnands van richting veranderd en was er voor Jim Craenen geen redden meer aan. 1-1.Voor de zoveelste keer kon Grashoek een voorsprong niet vasthouden. Het werd nog erger. Op slag van rust in minuut 44, nadat zich in het Koningsluster strafschopgebied een penaltyrijpe situatie had voor gedaan, kwam GONA er snel uit. De Grashoek verdedigers verzuimde adequaat in te grijpen. De rappe spits Nick Rongen wist met dit presentje wel raad en priemde de bal achter Jim Craenen. 2-1. Hierna was het tijd voor de warme thee.

Ook in de tweede helft bleef de regen uit de donkere hemel neerdalen. Maar dit bluste niet de strijdlust van de acteurs op de groene en natte grasmat. Dit schroefde partij weer op tot een hoge amusementswaarde. Bij een harde schuiver van Mark van Berlo stond Dennis Janssen zijn mannetje. In de 53e minuut kwam Grashoek op gelijke hoogte. Mark van Berlo werd net binnen de 16 meter licht naar beneden getrokken. Nu legde de onpartijdige de bal wel op de stip. Bart van Mullekom is bij Grashoek de man voor dit soort klusjes. Bart schoot onberispelijk raak. 2-2. Opnieuw ontbrandde de strijd om de leiding. En in de 63e minuut was het zover en wel in het voordeel van de gastheren. Een vrije trap werd in eerste instantie door Jim Craenen onderschept. De bal werd niet ver genoeg weg gewerkt. De afvallende bal kwam bij Bram Rongen. De 20-jarige aanvaller knalde de bal onhoudbaar in het Grashoekse touwen. 3-2. Grashoek gaf zich niet gewonnen. De beloning volgde na 83 minuten. Een harde knal van Dennis Jacobs verdween door een woud van spelers in het doel van GONA. 3-3. Beide ploegen wenste zich niet bij een gelijkspel neer te leggen. Beide trainers hadden drie gewisseld. Bij Koningslust waren Rob Lemmen, Tim Janssen en Joel Daniëls voor Rik Wijnands , Roel Wijnands en Jesper Janssen in het veld gekomen. Bij Grashoek werden Peter-Paul Timmermans, Job van Hoof en Bart van Mullekom gewisseld voor Luc Maessen, Erwin Pijnenburg en Roel Geurts. In het schemerdonker van De Lust volgde nog hectische slotminuten. Het was en bleef 3-3.

Ietwat curieus is dat Koningslust thuis nog zonder zege is en Grashoek uit nog ongeslagen. De goed leidende scheidsrechter Klooster uit Budel deelde zes gele kaarten uit. 2 voor Koningslust en 4 voor Grashoek, prenten waarvan weinig viel af te dingen.

a.s. Zondag gaat Koningslust op bezoek bij Griendtsveen dat de rode lantaarn van Grashoek heeft overgenomen. Thuis werd het 2-2. Nu gaan de GONA mannen voor drie punten.

Grashoek ontvangt op De Peelrand Eindse Boys en gaat proberen de eerste thuisoverwinning te behalen. In Nederweert-Eind werd het 1-1. GONA en Grashoek beiden succes.