Koningslust 1 (zon) - DEV-Arcen 1 (zon)

DEV-Arcen 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

15 mei 2011

Koningslust volgend seizoen weer Vijfde Klasser!

De eerste van de drie nacompetitiewedstrijden in de 5e klasse E, GONA – DEV-Arcen, staat voor vanmiddag op het zwartgele “Aftrap”blaadje van GONA. Een voorspelling wordt er niet in gedaan. Een wedstrijd met de plaats in de vierde klasse in het verschiet. Na de sportief gelopen wedstrijd, foutloos geleid door scheidsrechter Straatman en zijn grensrechters, Lamers en Claassen, kan GONA , na de 0-2, vooruit gaan kijken naar een volgend seizoen in de 5e klasse. Niet dat er vanmiddag niet meer ingezeten heeft. De 0-1 ruststand verbergt de afspiegeling van de voetbalverhoudingen in de eerste 45 minuten. Geen enkele van de meegereisde Arcenaren die daar om maalt. Na veel inzet van beide kanten, zonder wonderschoon voetbal, “sluit” DEV de wedstrijd met een mooie 0-2. Met deze eindstand mag gesteld worden dat de plek in de vierde klasse “bevolkt” zal gaan worden door of DEV-Arcen of Melderslo. Om half drie ziet scheidsrechter Straatman de wedstrijdbal, geschonken door Fysio Helden, na zijn beginsignaal de eerste omwentelingen maken. Aanvallend gaat het op en neer. De eerste oh’s en ah’s klinken er als Bram Rongen de bal op de paal mikt. Doelman Dennis Janssen onderschept daarna enkele aanvallende bedoelingen van DEV-Arcen. Bram heeft in de 28e minuut een stift in gedachte. Doelman Tim van Oers weet het onheil af te wenden ten koste van een corner. Pal daarna stremt een vrije schop in de zestien van Arcen. Peter van Dijk sluit af met een schot langs het doel van de groengelen. Dennis Janssen moet bij een tegenaanval zijn vingertoppen en de bovenkant van de lat te hulp roepen. Arcen drukt GONA dan even terug om daarna weer het  gasgeven aan geelzwart te laten. Een scherpe hoekschop van Arcen mist elk DEV-been. GONA neemt dan het stokje weer over. Rob Lemmen zet dan een hoekschop in die verdedigt wordt. Bram Rongen neemt het leer in dankbaarheid aan en ziet een verlaten Arcen-doel. Zijn inzet mist de kracht en zo kan het dan gebeuren dat Ralf Reutelingsperger, bezig aan zijn laatste seizoen voor de Arcense hoofdmacht, het leer nog voor de doellijn kan onderscheppen. Arcen “zenuwt”. Met de thee in het vizier mag Tim van Oers een schot van Bram Rongen nog onschadelijk maken. De laatste minuut van de wedstrijd is Arcen het missen van kansen en mogelijkheden beu en besluiten de groengelen het verschil te maken. Na een onachtzaamheid in de verdediging van GONA prikt Bart Valckx het leer op het hoofd van Dirk Geurts. De 0-1 betekent dan ook de ruststand. Na de “rooibos” gaat GONA-één op zoek naar de gelijkmaker. Het eerste afstandschot van Bram Rongen is recht in de handen van doelman Tim van Oers. GONA zoekt blijvend de aanval. Het gevaar van de vrije trap van Rob Lemmen wordt door Tim van Oers afgehandeld met een hoekschop. De hoekschoppen van GONA, tien in de tweede helft, hebben weinig tot geen pffft-gevaar in zich. ’n Onoverzichtelijke situatie in de DEV-zestien kan door noch Chris Lemmen noch door Bram Rongen afgerond worden. Peter van Dijk verlaat het veld voor Joey Strijbos. Op 75 minuten ziet Peter Janssen Tim van Oers zijn aangesneden vrije trap uit de rechterbenedenhoek wegkeepen. Voetballend is het niet oogstrelend. De stand en de inzet vergoeden veel en daarbij blijft het een sportief treffen. Tien minuten voor het einde beslist Arcen het voetbalonderonsje. Jaimy Lenssen geeft Mats Renkens een niet te missen kans. De overlopen GONA-verdediging ziet de 0-2 tegen het net belanden. Roel Wijnands wisselt met Bram Kessels. Na dat Arcen de lat heeft “gevonden” strandt Chris Lemmen op doelman van Oers. Ook een eretreffer zit er deze winderige zondagmiddag niet in. Tommy Janssen, voor Nick Rongen ingebracht, mag nog voor de blessuretijd het veld in en ziet Bram Rongen vervolgens langs mikken. Het sportieve nacompetitieduel wordt met het fluitsignaal van scheidsrechter Straatman beëindigd. GONA kan aankomende zondag aan de bak regen Melderslo. De week daarop ontvangt Arcen Melderslo. Beide verenigingen zullen de receptietafel wel in gedachten hebben. Of betstaat er nog zoiets als een theoretisch mogelijk “GONA-mirakel”?  Melderslo- GONA: 0-3. DEV-Arcen- Melderslo: 0-2. Niettemin en omdat het er op lijkt dat GONA’s vlag gestreken is, even de ruimte voor de “nawoorden”. De dankjulliewels: Oefenmeister Roeland van Oudenhoven, succes in het Neer! Lijnbewaker Will Verhaegh, Bankjesman Ron Smets en AllRound René Wijnands nog veel GONAplezier! Ruud van Enckevort, welkom op Sportpark De Lust! Het afsluitende mag zeker in de krant. Het grootste DankUweL is weggelegd voor de Heren Scheidsrechters die, onbezoldigd en belangeloos, elke zondag de betere en povere verrichtingen van de heren voetballers, zonder daar ook maar één waardeoordeel over te leveren,  mogen aanschouwen.  Zondag zien we elkaar in Melderslo!