Koningslust 1 (zon) - EWC'46 1 (zon)

EWC'46 1 (zon)

Peter Janssen (penalty)
Peter Janssen (vrije trap)
... (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

8 mei 2011 14:30

Philipsen, P.J.M.

Wedstrijdverslag Koningslust-EWC 8 mei 2011.

Koningslust strijkt de shirts voor de nacompetitie!

Enkele voetbalzondagmiddagen geleden zou deze wedstrijd een wedstrijd kunnen zijn om het 5e klassebehoud. De stand op de ranglijst van de Wellse en ook de K’luster voetbalvereniging heeft daar destijds alle aanleiding toe gegeven. Vanmiddag echter staat er een wedstrijd op het voetbalprogramma waarbij beide teams, bij winst, zeker zijn van deelname aan de nacompetitie voor een plek in de 4e klasse. Inzet is de vierde plaats in de eindrangschikking. In het voetbal kan het raar lopen. En dat is gelegen in het feit dat de bal niet vierkant maar rond is. Daarbij heerst in Koningslust het gezegde: “De competitie is niet gelopen voordat Wim Ummenthun en Mart van Rengs de hoekvlaggen hebben opgeborgen”.Vandaag geen pupil van de week. De jonge garde is “op” en de oudste senior van het veteranenvaandelteam doet vandaag de communie.  Scheidsrechter Philipsen uit Lomm kan na de toss de het 2 euromuntstuk dus in eigen zak houden. Stipt om 14.30 uur de aftrap. Om 16.15 uur het eindsignaal. Bij de seizoensafsluitende barbecue,  wordt er nagepraat over de voorbije competitie. By the way (Engels); Een competitie die overigens voor de reserves van GeelZwart met een kampioenschap bekroond is.’t Tweede Proficiat! Na het beginsignaal starten de groenwitten uit Well met aanvallende bedoelingen. In de 3e minuut kan EWC op voorsprong komen na een toegekende penalty. Niels Groenen laat de lat boven doelman Dennis Janssen trillen. GONA trilt eveneens van de zenuwen. De eerste aanval van GONA maakt meteen een verschil. Nick Rongen ziet ongewild het gras van de zestien van dichtbij en Peter Janssen legt de bal op de stip. Peter beweegt het scorebord naar 1-0. Voetballend is het hangen en wurgen en dat zal de hele wedstrijd zo blijven. EWC dreigt zonder doelrijpe kansen. Halverwege de eerste 45 minuten een tweede beste aanval van geelzwart. Chris Lemmen krijgt geen kracht in het schot op een voorzet van Nick Rongen. GONA, met een immer ijverige Bram Rongen, verlegd de voetbalwijzer richting EWCdoel. Na een drietal corners legt Peter Janssen de bal klaar voor een te nemen vrije trap. De afstand is om en nabij ongeveer 31,67meter. Arie Haan wist dergelijke “kansen” in het verleden te verzilveren. Peter Janssen schiet, als diens gelijke, perfect binnen en kan Arie de hand gaan geven. De aansluiting van EWC komt er even later. In de 34e minuut kent scheidsrechter Philipsen, foutloos fluitend overigens, voor de tweede maal een pingel toe. Niels Groenen maakt nu geen fout en schiet de 2-1 binnen. GONA wordt teruggedrongen op de eigen helft en het feestende tweede elftal vreest met grote vrezen. Na de thee op deze zomerse Moederdag drukt EWC terug op de eigen helft. Uitgesproken kansen levert dit niet op. De vrije schoppen, ergens rand zestien, krijgen geen richting mee. De veldbezetting wordt gewijzigd. Jeffrey Daniëls lost Roel Wijnands af en maakt zelf 20 minuten later weer plaats voor Tommy Janssen. Het voetbal is minder mooi en stand is in het voordeel van geelzwart. Warm is het binnen en buiten het veld al is het buiten het veld alleen zweterig onder de oksels. Doelman Roy Cornelissen komt niet meer in gevaar en Dennis Janssen kijkt in de 75e minuut het ronde leer in het zijnet. Na negentig minuten kan GONA feest vieren en napraten bij de BBQ. De competitie zit er op en krijgt voor GONA dus nog een vervolg. Nog even geen voetbalvakantie voor GONA. “De Vierde klasse lonkt”. Rond de geboortedag van Jesus in 2010 heeft hier in Koningslust niemand meer rekening mee gehouden.  En zo kan het verkeren zei ’n welbespraakt schrijver en dichter ooit. Hou de site dus in de gaten. Wij zijn er graag weer bij.