Koningslust 1 (zon) - RK SV FCV 1 (zon)

RK SV FCV 1 (zon)

Chris Lemmen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

25 april 2011 14:30

Hurk, P.M.W. van den

Wedstrijdverslag Koningslust-FCV 25 april 2011.

Koningslust “wint” Klassebehoud!

Boyke Keulards, pupil van de week, laat keeper Martin Ververgaert van FCV,  na de toss van scheidsrechter van den Hurk uit Asten, voor de eerste maal vissen. De keeper van FCV haalt hier inspiratie uit en groeit uit tot man van de wedstrijd en houdt de nul voor FCV tot de 84e minuut vast. In de eerste helft heeft GONA enkele zuivere doelpunten op de schoen. Sta-in-de-weg is de sluitpost van FCV. Het eerste kwartier van de tweede helft is voor de gasten uit “Ut Ven”. Daarmee zijn  de Paaseieren voor ‘t Ven voor vanmiddag op. GONA vindt na de Paaseieren ook weer het voetbal en wint dan ook dubbel verdiend met 2-0.  Met deze eindstand is geelzwart uit de zorgen en stijgen de voetbalmannen met stip in de rangschikking. In het eerste kwartier gebeurt er niets. Het is wennen aan de warmte en het zakken van de verorberde Paaseieren. Martin Ververgaert moet, voor de eerste keer aan de bak, als hij oog in oog komt met Nick Rongen uit een pass van Bram Kessels. Scheidrechter van den Hurk last een extra drinkpauze in en daarna weet FCV de bal schuin langs te schieten.  Dewedstrijd is 33,3% oud als Rik Wijnands door Koen Ottenheijm vrijgespeeld wordt. Riks schot wordt door Martin Ververgaert gered op een manier waarvan je als sluitpost droomt. Tellen daarna houdt FCV weer de nul op een schot van Koen Ottenheijm. FCV wil aanvallen. Echter de bedoelingen daarvan worden tijdig doorzien door Bram Kessels. Het wachten is op het doelpunt van GONA. In de tien minuten voor de tweede drinkpauze nog drie kansen voor de geelzwarten. Bram Rongen rushed de totale FC-verdediging eruit om dan Martin Ververgaert fantastisch zijn inzet te zien redden. Rik Wijnands ziet Peter Janssen in de zestien vrijstaan. Zijn terug gelegde bal wordt door Chris Lemmen over gejaagd. Voor het rustsignaal zoekt en vindt Bram Rongen de rechterschoen van Chris Lemmen. Ook “Tuts” ziet zijn  schot stranden in de handen van de doelman van FCV. De Paasmaandagdrank tijdens de rust valt slecht voor GONA. In de eerste minuut heeft FCV het vizier afgesteld op “naast”. Tellen later moet doelman Dennis Janssen GONA behoeden voor een onverdiende achterstand. Daarna is het weer GONA dat de aanval oppakt. Nick Rongen “Paaswandelt” richting FCV-doel en schiet over. Daar waar FCV nog wil vindt groenwit Anton Eggers en Roel Verberk op de verdedigingsweg. De warmte maakt zich eveneens meester van het spel en de ballen worden als Paaseieren naar voren gevuurd. Een periode van “hoog”, echter geen hoogstaand voetbal. Na derde drinkpauze geeft de FCV-doelman, na inzetten op doel van Koen Ottenheijm, Tuts en Nick Rongen een corner weg. Op 66,6% van de wedstrijd schiet FCV langs. Het wachten is dan nog steeds op de treffer van GONA. Rob Lemmen steekt op Chris Emmen. De “muur” van vanmiddag is bekend. Weer redt FCV-doelman Ververgaert. In de 84e minuut lijkt het wel Goede Vrijdag. Zoveel staties doorloopt de GONA-aanval. Bram Rongen, als voorlaatste statie, vindt Koen Ottenheijm. Hij schiet met de 1-0 de voorsprong op het scorebord. FCV komt tellen voor het sluiten van de “Paasmarkt” nog, onnodig, met tien man te staan. Nick Rongen heeft in de laatste minuut de beslissing op de schoen. De FCV-sluitpost staat echter weer in de weg. In blessuretijd dwingen Nick Rongen, Rob Lemmen en Chris Lemmen FCV tot overgave. Op het schot van Chris Lemmen heeft FCV geen “paasklaar” antwoord. De 2-0 staat er! Scheidsrechter van den Hurk kan terugkijken op een spannende pot voetbal en ziet de punten terecht op De Lust blijven. GONA heeft vrij op de dag van de Arbeid om daarna op 8 mei het seizoen af te sluiten met de thuiswedstrijd tegen EWC. We zijn er dan met “ze alle” om daarna “na te bufferen” bij de afsluitende BBQ. Zorg die zondag voor goede eetlust!