SJVV 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

SJVV 1 (zon)

Willem Aerts (schot)
Eric Hermans (schot)
Wilco Kievits (schot)
Nick Rongen (schot)
Rik Wijnands (schot)
Peter Janssen (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

11 oktober 2009

Dhr van Dongen

Koningslust oogst "altijd lastige" drie punten.

“SJVV uit: altijd lastig” is voor de wedstrijd van vanmiddag een kreet die achteraf ook waar blijkt te zijn. GONA heeft meer “lastige” wedstrijden gekend. Het verschil met vanmiddag is dat GONA nu met drie punten uit de Sint Jozefparochie-Deurne vertrekt.

GONA bouwt aan een ruime voorsprong. De ruststand wordt vergroot naar 0-3 en na de 1-3 wordt het 1-4. Gelopen wedstrijden kent GONA echter niet, hoewel drie doelpunten verschil, een kwartier voor het laatste fluitsignaal van scheidsrechter van Dongen uit Erp, een marge in zich zou moeten hebben om de wedstrijd rustig te kunnen uitspelen. Niets is echter minder waar.

GONA geeft in het laatste kwartier van de wedstrijd het voetbal over aan SJVV dat dan nog tweemaal weet te scoren. De gevaarlijke man aan Brabantse zijde is doelman Maikel van de Rijt die met zijn verre uittrappen en vrije schoppen meerdere malen de GONA-verdediging aan het wankelen brengt. SJVV scoort een doelpunt minder dan GONA en dat betekent dus dat de drie punten naar de gemeente Helden gaan. De wedstrijd is amper een minuut oud als SJVV-doelman Maikel van de Rijt een schot van Nick Rongen moet omzetten naar een hoekschop. Na een onzuivere tien minuten een steekpass van Koen Ottenheijm op Bram Rongen die voorzet op broer Nick. Met een “fabelachtige” techniek zet Nick GONA op voorsprong. Doelman Dennis Janssen moet een schot ombuigen naar een hoekschop. Met kunst en vliegwerk weet Richard Bos en de zijnen het zestienmetergebied schoon te houden. Daarna weer GONA. Peter Janssen ziet zijn schot op de eerste paal in een hoekschop veranderen. Na een drietal corners van Koen Ottenheijm bereikt de laatste corner Rik Wijnands die hard vanaf 20 meter de 0-2 binnenschiet. SJVV zet daar, zeker naar de mening van enkele Deurnenaren, weinig, een schot langs in de 35e minuut, tegenover. Koen Ottenheijm ziet Bram Rongen zijn voorzet langs schieten. Na de thee test Rik Wijnands de vuisten van Maikel van de Rijt. Honderd meter verder in het veld moet Dennis Janssen zijn vingers gebruiken om een geplaatste SJVV-inzet over te tikken. In de 58e minuut komt GONA op 0-3. Peter Janssen benut de elfmeter na een handsbal van een SJVV-verdediger. Gelopen wedstrijd? Niet dus. Zestig tellen later is het 1-3 na een bijzonder mooie boogbal van Willem Aerts. Langzaam maar zeker pakt SJVV het voetballicht over van GONA. Tim Wijnands onderbreekt een scherpe aanval en Anton Eggers moet vroeg storend op het middenveld op SJVV-opbouw storen. Aan GONA-zijde is de rust niet te vinden. Dennis Janssen keept een vijandig schot weg en ziet daarna Nick Rongen onderbroken worden in zijn aanvalsdrift. Rand zestien kan Koen Ottenheijm de bal goed leggen. Zijn pegel raakt de lat om dan via de rug van Maikel van de Rijt de doellijn te passeren. Het scorebord tikt dan in 74e minuut naar 1-4.

Gelopen wedstrijd? Niet dus. SJVV kopt ongevaarlijk over en ziet Dennis Janssen een gevaarlijk schot klemvast pakken. SJVV drukt en weldra is het Eric Hermans die in “zestiendrukte” 2-4 aantekent. Aan GONA-zijde wordt een schot van Chris Lemmen geblokt, die daarna zijn plaats afstaat aan Rob Lemmen. Rik Wijnands schiet hard langs. De volgende SJVV-aanval. Wilco Kievits scoort de 3-4. De hachelijke aansluiting is er en de woorden “het zal toch niet” worden meerdere malen gesproken. De tijd is dan toch te kort om te scoren of te rapen. Scheidsrechter van Dongen fluit de voetbalmeneren naar de kleedkamers en GONA-1, trainer Roeland van Oudenhoven, leider Jos van de Munckhof en gelegenheidsgrensrechter Herman Wijnands hebben hun drie punten binnen. Over twee weken komt VCH op bezoek op “De Lust”.

“Altijd Lastig!!!”