Koningslust JO9-1JM - Vesta F1

Clim Peeters (schot)

F-Pupillen (voorjaar), F1, 1e klasse 403

7 mei 2011 11:15

Verslag wedstrijd Koningslust F1- Vesta F1,  7 mei 2011.

Vandaag stond de wedstrijd tegen Vesta op het programma. Onder een stralend zonnetje werd om 11.15 uur afgetrapt. De wedstrijd ging de eerste minuten gelijk waarbij we enkele keren op doel konden schieten. Helaas hadden Boy, Joris, Stijn en Kai hun vizier nog niet scherp gesteld waardoor het 0-0 bleef. Stijn wisselde na zo’n 10 minuten met Clim en met zijn eerste actie maakte hij de toch wel verdiende openingsgoal. Vesta liet zich niet van de wijs brengen en begon goed te voetballen door knap samen te spelen. Dit resulteerde in 2 schoten op de lat en een goede redding van Lars. Waar Vesta de kansen liet liggen maakte Clim knap de 2-0 door een verdediger en de keeper te omspelen en beheerst te scoren. Vlak voor Rust kwam Vesta terug. Door niet goed op letten in de verdediging, en de man met de bal zijn gang te laten gaan scoorde Vesta de verdiende aansluitingstreffer. Wat vooral opviel in de eerste helft was dat we veel met de bal liepen zonder over te spelen. Hierdoor verloren we wel eens onnodig de bal en moesten we meer verdedigen dan dat we eigenlijk wilde. Na de rust ging het wat beter en werd er meer samengespeeld. De wedstrijd ging gelijk op maar in de tweede helft toonde Boy zijn kwaliteiten door een hattrick te scoren. Vooral de wijze waarop was knap. Niet met grof geweld maar beheerst en bekeken! Nadat we met 4-1 voor stonden was bij enkele spelers de energie op. Het harde werken en de hitte eiste hun tol waardoor Vesta kon terug komen in de wedstrijd. Einduitslag 5-4.