Conventus'03 F1 - Koningslust JO9-1JM

Conventus'03 F1

Koningslust JO9-1JM

Clim Peeters (schot)
Kai van Megen (vrije trap)

F-Pupillen (voorjaar), F1, 1e klasse 403

16 april 2011 9:30

Wedstrijd verslag van zaterdag 16 april 2011, Conventus'03 F1 - Koningslust F1

Vandaag stond de wedstrijd tegen Conventus'03 uit Koningsbosch op het programma. Een tegenstander die hoger staat op de ranglijst, maar dat wil niet altijd wat zeggen! Conventus had drie dames in haar gelederen en die deden niet onder voor de heren. Een bijkomend gegeven was dat we vandaag langer in de auto zaten dan dat we op het voetbalveld stonden!

Om 9.30 uur begon de wedstrijd en de eerste minuten werden we onder druk gezet.  Conventus combineerde netjes maar door hard werken hielden we de nul. Na ongeveer 10 minuten kwamen we beter in ons spel. Boy maakte een mooie actie, maar helaas kon de keeper de bal vakkundig stoppen. Enkele minuten later ging Clim op rechts goed door. Passeerde enkele tegenstanders en maakte beheerst de 0 -1.  Conventus gaf niet op en ging weer vol op de aanval spelen. Doordat onze mannen met z’n drieën naar de man met de bal gingen werd een dame over het hoofd gezien. Deze dame liet die kans niet onbenut en scoorde mooi in het hoekje 1-1. Tegen het einde van de eerste helft liet lars zien dat een keeper voorzetten kan geven! Stijn liep goed vrij en Lars trapte de bal precies in de loop van Stijn zodat deze zonder tussenkomst van iemand anders op doel kon schieten. Helaas ging het schot naast maar het was een prima actie. Na de pauze begonnen we stroef aan de tweede helft en keken we binnen een paar minuten tegen een 2-1 achterstand aan.  Onze heren lieten zich echter niet van de wijs brengen en door goed voetballen en  veel inzet maakte Clim de gelijk maker. Deze kwam tot stand doordat Mick, over iedereen heen ingooide waardoor Clim kon doorstomen naar de goal.  Joris speelde, zoals we hem kennen, met kracht en inzet waardoor hij alleen met een overtreding gestopt kon worden. Kai liet zien dat hij over  een goed rechterbeen beschikt en scoorde knap uit de vrije trap de 2-3. Achterin verdedigde Quinten meedogenloos waardoor Conventus niet meer aan scoren toekwam. De laatste goal werd gescoord door Boy die van afstand de bal mooi inschoot wat resulteerde in een 2-4 overwinning. Een prachtige teamprestatie!