Meterik 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

Meterik 1 (zon)

... (kopbal)
Nick Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

17 april 2011 14:30

Nijp, B.

Wedstrijdverslag Meterik – Koningslust, 17 april 2011.

Meterik en Koningslust beiden een punt “wijzer”.

Vanmiddag om 16.15 uur fluit scheidsrechter Nijp uit Helmond Groenwit en Geelzwart in Horst aan de Maas met de tweetwee eindstand naar de kleedkamers. Roeland van Oudenhoven en de Egchelse oefenmeester Peter Peeters kunnen daar beiden mee leven. Van het voetbalgehalte op de groene mat  heeft de neutrale toeschouwer niet echt kunnen genieten. Voor beide teams zou winst handhaving in de vijfde klasse betekend hebben. Dat verklaart mogelijk het zenuwachtige, en bij tijd en wijle, rommelige spel van deze, wisselend, zonnige middag. In het eerste half uur is Meterik het meeste aan de bal. GONA daarentegen heeft de betere doelrijpe momenten. Koen Ottenheijm gunt Rob Lemmen de bal die hoog over wordt geschoten. Even later is het Koen zelf die het vizier op rugbyhoogte heeft afgesteld. Bram Rongen speelt zich pal daarna vrij om oog in oog met doelman Stefan Bouten het duel aan te gaan. De Meterik sluitpost redt ten koste van een corner. Op een half uur start Meterik een aanval over rechts die door Dirk van Rengs tot de 1-0 wordt ingekopt. Peter Janssen moet even daarna geblesseerd zijn plaats afstaan aan Joël Daniëls. In de 36e minuut krijgt Nick Rongen een onverwachte mogelijkheid die door de Meterikgoalie wordt gevangen. Meterik, aan de andere kant, zet Dennis Janssen daarna aan het keeperswerk. 5 Minuten voor de thee verwerkt GONA verdedigend de bal voor de voeten van Dirk van Rengs. Zijn schot betekent de 2-0 voorsprong voor groenwit. GONA kan de rust in het spel nauwelijks vinden. Nick Rongen zet dan een aanval over rechts door op Chris Lemmen. Zijn dwarse bal wordt door Koen Ottenheijm binnen geschoven. 2-1! Op slag van rust laat Chris Lemmen nogmaals het net bewegen. Helaas gaat hier buitenspel aan voor af. De thee smaakt voor GONA dan ook minder zoet. Rob Lemmen blijft in de kleedkamer achter en zijn wissel Jeffrey Daniëls “dwarst” tellen na de start van de tweede helft de bal op Nick Rongen die keeper Stefan Bouten kansloos laat. De stand staat in evenwicht. 2-2! Het spel wordt daarna niet echt beter. Beide teams willen meer “niet” verliezen dan “wel” winnen. In het veld worden veel ballen richtingloos geruimd. De gevaarlijkste momenten spelen zich af voor het doel van GONA. Dennis Janssen moet aan de bak om een vette kans van Dirk van Rengs te keren. Tommy Janssen stapt het veld binnen en Bram Kessels verlaat het groene tapijt. Na het wegzenden van een Meterik-speler komt GONA getalsmatig met elf tegen tien te staan. GONA kan niets met deze man-meer-situatie. Er zit weinig lijn in het voetbal en de balwisselingen zijn onzuiver. Chris Lemmen heeft een GONA-voorsprong op de schoen. Stefan Bouten redt knap. In de slotminuut speelt zich nog een hachelijk moment af voor het doel van GONA. Na dit kunst en vliegwerk-verdedigen vult scheidsrechter Nijp de 2-2 eindstand in op het wedstrijdformulier. Na vier verwende wedstrijden kan de GONA-sjaal leven met één punt. Na het Paaseierenraapfestijn zien we elkaar op P-maandag weer op de Lust. Ut Ven komt op bezoek en we weten het: Ut Ven thuis: altijd lastig.