Lierop 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

Lierop 1 (zon)

Rob Hurkmans (kopbal)
Bas van den Wittenboer (schot)
Dirk van Vlokhoven (schot)
Bram Rongen (schot)
Nick Rongen (schot)
Chris Lemmen (kopbal)
Chris Lemmen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

1 november 2009

Dhr van Berlo

Koningslust trekt in Lierop aan het langste eind!

Lierop en Koningslust ontmoeten elkaar vanmiddag voor het eerst in de historie in competitieverband. Koningslust schrijft na dit “historisch” duel 3 punten bij aan het puntensaldo. Op basis van de verdeling in doelpunten, 3 voor Lierop en 4 voor Koningslust is dat dan ook zo. Binnen het “gekalkte” blijft het spannend tot de laatste minuut.

De vroege 0 – 2 voorsprong van GONA verdampt en geelzwart moet daarna vol aan de bak om de drie punten over de drempel van Koningslust te brengen. Na een minuut stilte voor Lierop-verenigingsman Karel van de Bogaard fluit leidsman van Berlo uit Nederweert voor het begin van de wedstrijd. Na een dik kwartier staat GONA riant voor met 0 – 2. Bram Rongen is attent om de vrij trap van Rik Wijnands, na de stop van keeper Lars van Grotel, tegen het net te schieten. Tien minuten later wordt de voorsprong verdubbeld als de voorzet van Roel Wijnands door Bram Rongen strak wordt ingekopt. Keeper Lars van Grotel heeft de vuisten er achter, de meegelopen Nick Rongen weet het gepareerde leer dan binnen te schieten. 0 – 2. Van Lierop-zijde is er dan slechts weinig aanvallend voetbal te bewonderen geweest. GONA leunt dan achterover en wordt prompt getrakteerd op de aanvalslust van Lierop. Na drie maal hoog over wordt een vrij schop op het hoofd van Rob Hurkmans gelegd. Fraai tekent hij de 1 – 2 aan. GONA is geschrokken en Tim Wijnands, puik verdedigend deze middag, gaat zich met de aanval bemoeien. Zijn voorzet wordt tot corner omgebogen. Daarna laat Rik Wijnands Nick Rongen langs koppen. Na enkele aanzetten van Lierop en na een 1,2,3 combinatie tussen Nick Rongen, Jesper Janssen en Bram Rongen klinkt het theesignaal. De Oosterse drank is nog maar nauwelijks gezakt of GONA staat, na het heenzenden van een Lieropspeler, met 11 tegen 10 in het veld. Terugkijkend in de historie is dit voor GONA zelden een voordeel geweest. GONA gaat dan iets doen wat het niet kan en waar het voetbal niet voor is uitgevonden: achteruit spelen. Bas van den Wittenboer profiteert van deze onkunde en Lierop viert de gelijkmaker. Het hoofd van GONA gaat richting grasmat. Koen Ottenheijm pakt de voetbalbijl op en zijn voorzet over links wordt door Chris Lemmen prachtig binnengekopt. Het genoegen van deze 2 – 3 voorsprong is kort. Daar waar de gehele verdediging van GONA een voorzet van roodwit mist schiet Dirk van Vlokhoven raak. GONA pakt het aanvallend weer op en na het schot langs van Bram Rongen start Chris Lemmen een “loopgang” naar het Lieropdoel. De 3 – 4 winst komt op het scorebord als zijn schot “op de korte hoek” de kalklijn passeert. De wedstrijd is een echte wedstrijd van twee kanten. Roel Wijnands verlaat het veld voor Rob Lemmen. Met nog een kwartier op de klok voorkomt Lars van Grotel, met een prima redding op de solo van Bram Rongen, de vroegtijdige KO voor Lierop. Een vrije schop van Lierop suist dan over.

Dan volgen, na de wissel met Chris Lemmen, de eerste speelminuten van Christian van den Boer, A-speler, voor GONA’s hoofdmacht. In de voorlaatste minuut zijn er ook eerste speelminuuten weggelegd voor A-speler Niels Jeuken. In de blessuretijd is Lierop nog dichtbij het GONA-doel en weet Nick Rongen keeper Lars van Grotel niet voor de vijfde maal te verschalken. Na het weggegeven cadeau aan FCV, veertien dagen geleden, is GONA enorm verblijd met de drie punten die mee naar Limburg gaan.

Met de derby, aanstaande zondag tegen BEVO, in de agenda kan GONA deze bevochten winst zien als een goede voorbereiding op dit gemeentelijk treffen. Beringe en Koningslust zijn de 8e november van harte welkom op Sportpark de Lust.